Puratos lanceert nieuwe merkidentiteit

31 januari 2022 Partner content

Puratos Group, wereldwijd leider op het gebied van innovatieve oplossingen en services voor de brood-, banket- en chocoladesector, onthult haar nieuwe merkidentiteit: een nieuw logo en een nieuwe uitstraling die passen bij het doel van de organisatie.

De nieuwe uitstraling van Puratos past bij het doel van het bedrijf: ‘bijdragen aan een betere planeet door het ontwikkelen van innovatieve food oplossingen voor de gezondheid en het welzijn van mensen over de hele wereld’.

Innovatieve food oplossingen

Innovatie is altijd al de kern geweest van alles wat Puratos doet. 10 jaar geleden heeft het bedrijf het Taste Tomorrow programma ontwikkeld, het grootste internationale consumententrendonderzoek in de brood-, banket- en chocoladesector. Die kennis, gecombineerd met de expertise van het wereldwijde Puratos R&D team, hebben het bedrijf in staat gesteld om professionals in deze sectoren te helpen bij het doorvertalen van technologieën en trends vanuit de hele wereld, naar nieuwe kansen en afzetmogelijkheden.

…voor gezondheid en welzijn

Pierre Tossut, de nieuwe CEO van Puratos, vertelt; “Vanaf de dag dat Puratos werd opgericht in 1919, hebben we gezondheid en welzijn altijd voorop gezet bij onze research en productontwikkeling. Al gedurende de eerste jaren van ons bestaan ontwikkelde we bijvoorbeeld een brood met gezonde en geroosterde tarwekiemen, alsmede een broodmix voor mensen die een dieet volgden en een broodmix met een hoog vitamine gehalte. We hebben altijd al de passie gehad om nieuwe, innovatieve producten en oplossingen te ontwikkelen met de best mogelijke nutritionele waardes, zonder concessies te doen op het gebied van smaak, textuur of kwaliteit. Ik ben trots dat dit terugkomt in ons doel”.

……van mensen over de hele wereld

Pierre Tossut voegt toe: “Onze ambitie is dat onze nieuwe identiteit en slogan “Food Innovation for Good”  een synoniem zal zijn voor Puratos. We hebben een start gemaakt met het tackelen van een aantal grote thema’s binnen de voedingsmiddelenindustrie en we gaan door met het leveren van een positieve bijdrage aan de samenleving. Duurzaam ondernemerschap staat al jaren hoog op de agenda binnen Puratos. We vinden het als verantwoord voedingsbedrijf belangrijk om levensveranderende sociale bijdrages te leveren daar waar we kunnen. Onze bakkerijscholen over de hele wereld bieden hoge kwaliteit onderwijs om kansarme jongeren op te leiden tot vakbekwame bakkers. Ons Cacao-Trace programma helpt cacaoboeren hun inkomen te verhogen, dankzij de productie van uitzonderlijk lekker smakende chocolade, hetgeen bereikt wordt door het perfect beheersen van het fermentatieproces van cacaobonen. Vol toewijding werken we aan een duurzaam, respectvol en uitgebalanceerd bedrijfsmodel”.

Kernonderdelen van de nieuwe Puratos uitstraling

Een nieuw logo en nieuwe slogan. Het logo draagt uit waar het bedrijf voor staat en de toegevoegde waarde die Puratos brengt bij klanten en partners. De unicorn blijft het bedrijfssymbool, maar is wel vernieuwd.

 Sophie Blum, CMO bij Puratos, legt uit: ”Ons symbool is de unicorn, die staat voor  positief gedrag en moed. De unicorn is wereldwijd al meer dan 2000 jaar het symbool van puurheid, bescherming en integriteit. Het is een deel van de unieke Puratos merkbeleving. Vandaag de dag staat de unicorn ook symbool voor succesvolle startups, net zoals Puratos dat ooit was, toen het bedrijf begon als een kleine vader-en-zoon onderneming, die door de jaren heen uitgroeide tot een succesvol internationaal bedrijf”.

Een nieuwe slogan. ‘Food Innovation for Good’ geeft uiting aan de ambitie van Puratos om wereldwijd haar positieve impact te vergroten door het ontwikkelen  van innovatieve food oplossingen die bijdragen aan gezondheid en welzijn ,en daarmee ook de business, klanten, consumenten en de planeet vooruit helpen.

Nieuwe kleuren, lettertype en grafische elementen. Puratos rood is de hoofdkleur in de visuele uitstraling. Als kleur staat rood voor kracht, passie en liefde. Het staat voor de vastberadenheid, inzet en passie voor voeding om klanten te helpen groeien doormiddel van innovatie. 

Sophie Blum: ”Het nieuwe grafische kernelement in onze nieuwe identiteit is de cirkel, tijdloos en universeel. De cirkel wordt geassocieerd met de aarde en staat voor een continue voorwaartse beweging  net zoals onze ambitie om de planeet vooruit te helpen. De cirkel staat ook voor onze teamspirit en samenwerking met klanten en partners.”

Sophie Blum benadrukt: “Vandaag de dag doet Puratos meer dan alleen het leveren van gerichte (product)oplossingen en services, het delen van inzichten en kennis naar onze klanten toe. We dragen ook bij aan de veranderingen die nodig zijn om de planeet vooruit te helpen en om ervoor te zorgen dat niemand achterblijft in de digitale transformatie waar onze industrie nu doorheen gaat. Onze nieuwe identiteit is een afspiegeling van het werk dat we doen voor en samen met onze klanten, werknemers, partners en consumenten - dit gaat ons helpen in het accelereren van onze groei.  

Onze wereldwijde netwerk van marketeers maakt gebruik van allerlei data, digitale hulpmiddelen en artificial intelligence technieken om onze klanten te helpen voorop te blijven lopen en om samen innovatieve food oplossingen te ontwikkelen die bijdragen aan de gezondheid en het welzijn van mensen over de hele wereld”.

Wil je meer zien van de nieuwe branding en visuele identiteit van Puratos? Ga naar onze website www.puratos.nl.

Is je interesse gewekt om te werken bij Puratos? Puratos is altijd opzoek naar nieuw talent – de vacatures zijn te vinden op www.puratos.nl/nl/about-puratos/jobs

Over Puratos

Puratos is een internationale groep, met een volledig assortiment aan innovatieve producten en oplossingen voor de brood-, banket- en chocoladesector.

Puratos levert aan zowel ambachtelijke brood en banketbakkers, als industriële bakkerijen en foodservice bedrijven, in meer dan 100 landen over de hele wereld. Het hoofdkantoor staat in België, waar het bedrijf is opgericht in 1919. Binnen Puratos  wordt voeding als een belangrijke factor in het leven van de hedendaagse consument gezien. Het bedrijf wil  klanten helpen succesvol te zijn met hun business, door technologieën en productkennis die wereldwijd is opgedaan in verschillende voedingsculturen, door te vertalen naar nieuwe mogelijkheden. Samen met klanten draagt Puratos bij aan een betere planeet door innovatieve food oplossingen te ontwikkelen voor de gezondheid en het welzijn van mensen over de hele wereld.

 

Altijd op de hoogte blijven?