Puratos en Beko introduceren ‘Rijck & Eerlijck’

UTRECHT - Beko Nederland en Puratos zetten met de lancering van ‘Rijck & Eerlijck’ een smaakvolle, e-nummer- en lactosevrije productlijn op de Nederlandse ambachtelijke markt. De lijn bestaat uit zes producten: vier broodverbetermiddelen (voor wit, bruin, klein- en vruchtenbrood) en twee meergranenmixen (licht en donker). Op 21 en 22 september worden de producten tijdens de Beko Najaarsdagen geïntroduceerd.

  • ‘Rijck & Eerlijck’
  • ‘Rijck & Eerlijck’ stelt ambachtelijke bakkers in staat om smaakvol brood zonder e-nummers en lactosevrij aan te kunnen bieden, stelt Marlies Bergers, General Manager van Puratos Nederland. “Uiteraard kan er ook rustiek brood mee worden gebakken, maar het idee achter ‘Rijck & Eerlijck’ is om de ambachtelijke bakker het verschil te kunnen laten maken met zijn ‘dagelijks brood’, waar uiteindelijk de bakker nog altijd het meeste van verkoopt. En dat verschil komt nog meer tot zijn recht doordat er desem is toegevoegd aan een aantal producten.”
  • Consument
  • “De consument houdt zich steeds meer bezig met wat hij eet, wat er in zijn voeding zit en of dat wel gezond is”, concludeert Bergers. “Brood behoort tot de dagelijkse voeding, waarbij een gezond imago onontbeerlijk is. Door producten aan te bieden die hierop aansluiten, helpen we de ambachtelijke bakker ook de kritische consument te overtuigen.”  Beko Nederland ziet de vraag naar dergelijke producten ook groeien. “Deze lijn is exclusief voor Beko Nederland en dus ook voor het ambacht, iets wat bij Beko Nederland hoog in het vaandel staat. Daarnaast onderscheiden deze producten zich ook in smaak en malsheid door toevoeging van desem, de belangrijkste karakteristieken van brood waarop de bakker door de consument beoordeeld wordt.”
Lees ook
Voorkomen is beter

Voorkomen is beter

Een interessante vraag die je jezelf als ondernemer af en toe moet stellen: waarom koopt iemand niet bij mij? Vertaald naar de NBOV luidt die: waarom wordt iemand geen lid van de NBOV? De laatste weken heb ik daarom veel contact gehad met ondernemers die de toegevoegde waarde van de NBOV niet zien. Sommigen zijn nooit lid geweest; anderen hebben recent...

Alea Publishers lanceert vacaturesite Foodbanen.nu

Alea Publishers lanceert vacaturesite Foodbanen.nu

Alea Publishers, uitgever van vakbladen zoals EVMI en Bakkers in Bedrijf, lanceert op 19 oktober Foodbanen.nu. Door de samenwerking met een aantal andere uitgevers groeit deze nieuwe vacaturewebsite voor de Agro, Food & Drinks-branches binnen een paar weken naar een bereik van meer dan 300.000 professionals.

NBA biedt nieuwe serie online trainingen

NBA biedt nieuwe serie online trainingen

De coronamaatregelen maken trainen op locatie lastiger. Wat volgens de regels nog wel mag, voelt voor veel bedrijven of medewerkers niet fijn. Daarom biedt Nationale Bakkerij Academie (NBA) nieuwe korte online trainingen aan zodat bedrijven en medewerkers toch de mogelijkheid hebben om te leren.

Allround broodbakker omgeving Doorn

Allround broodbakker omgeving Doorn

Wat ga je doen?Ben jij een bakker/ ovenist? Dan is deze vacature zeker weten iets voor jou! Door een verschuiving in het personeelsbestand komt er binnen het bestaande...

Enthousiaste broodbakker, omgeving Hoogezand

Enthousiaste broodbakker, omgeving Hoogezand

Wat ga je doen?Wil jij werken in een bakkerij waarbij jouw (nieuwe) ideeën welkom zijn en waarbij je kan meedenken over nieuwe producten? Wij zoeken voor een...

Broodbakker in Den Haag

Broodbakker in Den Haag

Wat ga je doen? Ter uitbreiding van het huidige team komt er een functie van allround broodbakker bij. Deze is voor de lange termijn en voor 38 uur per week. In...