Puratos en Beko introduceren ‘Rijck & Eerlijck’

Rijck en Eerlijck concept beeld

UTRECHT - Beko Nederland en Puratos zetten met de lancering van ‘Rijck & Eerlijck’ een smaakvolle, e-nummer- en lactosevrije productlijn op de Nederlandse ambachtelijke markt. De lijn bestaat uit zes producten: vier broodverbetermiddelen (voor wit, bruin, klein- en vruchtenbrood) en twee meergranenmixen (licht en donker). Op 21 en 22 september worden de producten tijdens de Beko Najaarsdagen geïntroduceerd.

  • ‘Rijck & Eerlijck’
  • ‘Rijck & Eerlijck’ stelt ambachtelijke bakkers in staat om smaakvol brood zonder e-nummers en lactosevrij aan te kunnen bieden, stelt Marlies Bergers, General Manager van Puratos Nederland. “Uiteraard kan er ook rustiek brood mee worden gebakken, maar het idee achter ‘Rijck & Eerlijck’ is om de ambachtelijke bakker het verschil te kunnen laten maken met zijn ‘dagelijks brood’, waar uiteindelijk de bakker nog altijd het meeste van verkoopt. En dat verschil komt nog meer tot zijn recht doordat er desem is toegevoegd aan een aantal producten.”
  • Consument
  • “De consument houdt zich steeds meer bezig met wat hij eet, wat er in zijn voeding zit en of dat wel gezond is”, concludeert Bergers. “Brood behoort tot de dagelijkse voeding, waarbij een gezond imago onontbeerlijk is. Door producten aan te bieden die hierop aansluiten, helpen we de ambachtelijke bakker ook de kritische consument te overtuigen.”  Beko Nederland ziet de vraag naar dergelijke producten ook groeien. “Deze lijn is exclusief voor Beko Nederland en dus ook voor het ambacht, iets wat bij Beko Nederland hoog in het vaandel staat. Daarnaast onderscheiden deze producten zich ook in smaak en malsheid door toevoeging van desem, de belangrijkste karakteristieken van brood waarop de bakker door de consument beoordeeld wordt.”
Lees ook
Beko OmzetBarometer signaleert grote verschillen tussen bakkers

Beko OmzetBarometer signaleert grote verschillen tussen bakkers

Beko Advies maakt vandaag (16 juli) de resultaten van de Beko Omzet Barometer tot en met week 26  bekend. De resultaten geven een goed beeld van het eerste halfjaar van 2019. In de gegevens is rekening gehouden met het effect van de btw-verhoging. De gegevens van 2018 zijn omgerekend naar het nieuwe btw-tarief van 9%. Pasen vorig jaar erg vroeg,...

Haal alles uit je omzet deze zomer(vakantie)

Haal alles uit je omzet deze zomer(vakantie)

Kijk jij ook zo uit naar de zomer(vakantie)? Ga je op vakantie of blijf je lekker thuis en doorwerken? Hoe dan ook, als half Nederland op vakantie gaat, zien winkels hun omzet vaak dalen. Wat kun je doen om dit te voorkomen? Met de zomervakantie in het vooruitzicht zet de Stichting Ambachtelijke Bakkerij alvast een aantal tips voor jou op een rij! Tekst:...

Acht punten die van je winkel een experience maken

Acht punten die van je winkel een experience maken

Experience wordt steeds belangrijker voor een winkel. Klanten zijn op zoek naar een ervaring. Het begrip experience-economy is al twintig jaar geleden bedacht, maar het is nog steeds niet helemaal duidelijk wat een ‘ervaring’ precies is. Katelijn Quartier benoemt acht eigenschappen die van een winkel een experience maken.

Banketbakker omgeving Veenendaal gezocht

Banketbakker omgeving Veenendaal gezocht

Wij zijn op zoek naar banketbakker. Dit mag een zelfstandig werkende zijn maar ook een schoolverlater die op zoek is naar een leuke baan. Je komt in een team van...

Zelfstandig werkend broodbakker, omgeving Hilversum

Zelfstandig werkend broodbakker, omgeving Hilversum

Je zal in een klein team gaan werken waar je als deegmaker/ broodbakker ingezet gaat worden. Je bent flexibel inzetbaar en wanneer nodig wissel je met collega's...

Zelfstandig werkend banketbakker omgeving Harderwijk

Zelfstandig werkend banketbakker omgeving Harderwijk

Voor onze klant in de omgeving van Harderwijk zijn we per direct op zoek naar (ervaren) zelfstandig werkend banketbakker. Het betreft een fulltime functie, bij goed...