Foto: Chocolatier Vandenbulcke

In Keulen viel tijdens ISM, de internationale vakbeurs voor chocolade en zoetwaren, viel de Belgische Chocolatier Vandenbulcke in de prijzen. Zijn nieuwe product Petit Melo kreeg de tweede plaats bij de New Product Showcase award.

Een jury kent deze prijs toe aan de beste nieuwe creaties of de meest innovatieve verpakking. Belangrijke factoren hierbij zijn design, smaak en duurzaamheid. In totaal waren er 189 deelnemers in de New Product Showcase. De andere winnaars waren Dr. Karg's Bio Linsen-Snacks en Lakritz Coooky.

Petit Melo

Petit Melo is een variant op de klassieke melo-cake. Het is een kleine praline met een moderne twist, verkrijgbaar in vier verrassende smaken: framboos, hazelnoot en vanille met melkchocolade of pure chocolade. 

Met de nieuwe praline zet Chocolatier Vandenbulcke in op kwaliteit, originaliteit en duurzaamheid. Dit past bij hun nieuwe strategie. De chocolatier wil bijvoorbeeld alleen duurzame en verantwoorde chocolade gebruiken. Daarnaast riep de chocolatier Bulckies World in het leven, een reeks initiatieven die ten goede komen aan het product, milieu, de mens en maatschappij rond chocolade. Zo streven ze naar een 100% recycleerbare en ecologische verpakking en draagt al het karton het FSC-label, zoals het geval is bij Petit Melo. Daarnaast beperkt het bedrijf afval en productieoverschotten tot een absoluut minimum.

"We zijn heel trots om op de ISM-beurs de tweede plaats weg te kapen. Dit is voor ons en de chocoladewereld immers een van de belangrijkste events van het jaar", aldus Jelle Vandenbulcke, CEO van Chocolatier Vandenbulcke. "Het is de bekroning van het harde werk dat ons team het voorbije jaar heeft verzet. Daarnaast is het voor ons ook een bevestiging dat we met onze nieuwe strategie, die volledig inzet op de kwaliteit en duurzaamheid van het product en de wereld errond, de juiste beslissing hebben genomen."

Chocolatier Vandenbulcke

Chocolatier Vandenbulcke is een familiebedrijf, waar inmiddels de derde generatie aan het roer staat. Het bedrijf werd opgericht in 1949 door André Vandenbulcke die de originele familierecepten creëerde. Het assortiment bestaat uit vijf segmenten: Sea-assortiment Sealife / Seashells, Pralines, truffels, dragee-eieren en Petit Melo. De producten worden voornamelijk verkocht onder het merk Vandenbulcke Chocolatier, maar sommige zijn ook verkrijgbaar onder private label. Het bedrijf is actief in meer dan 55 landen en heeft 40 vaste en 30 seizoensmedewerkers in dienst. Chocolatier Vandenbulcke is RSPO, Fair Trade en UTZ-gecertificeerd en richtte Bulckies World op, een reeks initiatieven die ten goede komen aan product, milieu, mens en maatschappij.

 

Altijd op de hoogte blijven?