Patrick Aubrion en Cacaolab op seminar

VIANEN – Chocolatier Patrick Aubrion en Claudia Delbaere van het Cacaolab, aangesloten bij de Universiteit van Gent, verzorgen op dinsdag 6 september een choco-seminar in het Miele Inspirience Center in Vianen. De organisatie is in handen van Vipam en partners Cointreau gastronomie, Prova Gourmet, Felchlin, Grensland Zuivel en Dobla.

Ganaches nieuwe stijl

Patrick Aubrion behandelt tijdens het seminar vragen als: Hoe kunt u efficiënt ganaches bereiden door temperatuurcontrole? En hoe kunt u de smaak van origine chocolades ten volle tot hun recht laten komen? De topchocolatier uit Leuven toont de deelnemers alles over ganaches nieuwe stijl. Tijdens deze demonstratie komen de volgers van het seminar ook meer te weten over vanille als ingrediënt en over hoe alcohol als aroma in pralines te verwerken. Patrick Aubrion is thuis in zowel het ambacht als de industrie door zijn jarenlange ervaring bij Marcolini.

Verlengen houdbaarheid

In aanvulling op de workshop van Aubrion, verzorgt het  Cacaolab – toonaangevend op het gebied van chocoladetechnologie - in de persoon van Claudia Delbaere een workshop over het verlengen van de houdbaarheid van watergebaseerde pralines.

Aanmelden

Het seminar begint om 11.00 uur en duurt tot 16.00 uur. Kosten voor deelname zijn 50 euro per persoon. Opgeven voor deelname kan bij Vipam, telefoon 034-5565670 of via email info@vipam.nl.

Lees ook
Bakkers in de media – week 16

Bakkers in de media – week 16

Pasen in de bakkerij, 125 jarig jubileum bakker Out en Stichting Ambachtelijke Bakkerij geeft tips voor social media. Wat kwam er de afgelopen week voorbij in de media over de bakkersbranche?

Babbi, 70 jaar intense smaak en pure klasse

Babbi, 70 jaar intense smaak en pure klasse

BEDRIJFSINFORMATIE | In 1952 begon Babbi oprichter Attilio Babbi met zijn droom om de beste producent van ijsgrondstoffen-, hoorntjes en wafeltjes te worden. Nu 70 jaar later, is die droom ruimschoots verwezenlijkt en is het merk Babbi uitgegroeid tot een wereldwijd begrip binnen de wereld van “gelato” en patisserie.

Dikke chocoladelaag als handelsmerk

Dikke chocoladelaag als handelsmerk

Wat doe je als je bonbons te veel hetzelfde vindt smaken? Dan ga je zelf aan de slag en bedenk je een bedrijfsconcept met minder zoete, handgespoten bonbons in een iets groter formaat waarin je echte chocolade proeft. Bij Puccini Bomboni is dat 36 jaar na de start nog steeds het handelsmerk.