Patisserie Team en BoulangerieTeam blurren op Horecava

AMSTERDAM - Tijdens de komende Horecava zitten de segmenten Bakkerij en Koffie, Thee & Cacao voor de eerste keer samen in één hal. Hiermee haakt de Horecava in op de trend van blurring. Het BoulangerieTeam en het Patisserie Team laten voor het eerst sámen zien welke mogelijkheden dit biedt. Horecava, de nationale vakbeurs voor professionals in de foodservice industrie, vindt van 9 tot en met 12 januari 2017 plaats in RAI Amsterdam. De beurs heeft als thema ‘Proef de toekomst’.

Blurring

Steeds meer restauranthouders ontdekken de meerwaarde van zelf brood bakken en het aanbieden van meerdere broodvarianten. Tegelijkertijd zien we de traditionele bakkerswinkel transformeren naar een bakery café-omgeving. Deze grensvervaging biedt ondernemers mogelijkheden waar de Horecava op inhaakt. Met de samenvoeging van de segmenten Bakkerij en Koffie, Thee & Cacao in één hal kan de Horecava meer aandacht geven aan de ontwikkelingen in beide sectoren en is er ruimte voor beleving en inspiratie voor de bezoekers. Bekijk de video.

Wedstrijdteams

In het segment Bakkerij heeft de Bakkerij van de (V)Oorsprong als primeur de komst van twee wedstrijdteams. Het BoulangerieTeam en het Nederlands Patisserie Team zijn op de hoogte van de laatste trends. Zij hebben samen een viennoiserie product ontwikkeld en laten dit graag proeven aan de bezoekers. De bezoekers mogen de recepten mee naar huis nemen om er zelf mee aan de slag te gaan.

Zes eetmomenten

In de stand van het Bakery Institute laten studenten en docenten van deze opleiding zien wat er mogelijk is op het gebied van viennoiserie, brood, chocolade en ijs. De bezoekers kunnen aan lange tafels aanschuiven om deel te nemen aan een korte kennis- en inspiratiesessie. Tijdens de beurs vinden er continu demonstraties plaats en zorgen de leden van de wedstrijdteams en studenten van het Bakery Institute gezamenlijk voor unieke producten voor zes verschillende eetmomenten: ontbijt, koffie, lunch, petit four, high tea en borrelmoment.

Koffie en thee

Het paviljoen Boon & Blad bestaat uit een kas waar de bezoeker in zes stappen wordt meegenomen in het hele proces van koffie: van het oogsten van de bes tot aan de presentatie en bereiding in de koffie & thee bar. Bezoekers kunnen drie keer per dag meedoen aan een cup tasting, waarbij ze de uiterste verschillen in kwaliteit kunnen proeven en uitleg hierover krijgen. En er zijn dagelijks meerdere workshops over koffie en thee. Bakkerij van de (V)Oorsprong levert Sweet Pastries zodat de bezoekers kunnen proeven wat foodpairing inhoudt: hoe versterken koffie en zoetigheden elkaar? Bij de Barista Bonanza worden de nieuwste koffietrends gepresenteerd door internationale barista’s. Bekijk de video.

Lees ook
Duizenden horecaprofessionals bijeen tijdens BBB Maastricht 2021

Duizenden horecaprofessionals bijeen tijdens BBB Maastricht 2021

MECC Maastricht stond van 11 tot en met 13 oktober in het teken van BBB Maastricht. Duizenden horecaprofessionals kwamen naar de 66ste editie van de horecavakbeurs BBB Maastricht om te proeven, te beleven en te netwerken. Volgens beursmanager Silvie Slachter heeft BBB Maastricht een kwaliteitsslag gemaakt en gaat meer dan ooit voor ‘more...

Coco & Sebas opent nieuwe vestiging in Utrecht

Coco & Sebas opent nieuwe vestiging in Utrecht

Coco & Sebas opent woensdag 13 oktober een nieuwe vestiging in winkelcentrum Hoog Catharijne in Utrecht. Het is de vijfde brandstore van het Brabantse chocolademerk. De officiële opening vindt plaats om 11.00 uur.  Het Brabantse chocolademerk Coco & Sebas bestaat vier jaar bestaat en groeit snel. Hun pay-off ‘Sparkle...

Pure chocolate - Feestelijk gebakje om het jaar uit te luiden

Pure chocolate - Feestelijk gebakje om het jaar uit te luiden

Vijf structuren, samengebracht in één gebakje, dat is ‘Pure chocolate’: een krokante bodem, chocoladebiscuit, chocoladecrémeux, chocolademousse en een glaçage gourmand. Je kunt het geheel, afhankelijk van het seizoen, voorzien van een passende decoratie. Deze variant past bij de eindejaarsperiode, maar wees zelf creatief en verras je clientèle met een...