Oprichting Stichting Bedrijfsopvolging

2018-12-06 Babiche kleiner

In december 2018 is de Stichting Bedrijfsopvolging Bakkerij opgericht. Deze stichting heeft het doel om bedrijfsopvolging in de bakkerijbranche en een toename van overdrachten van ambachtelijke bakkersbedrijven te stimuleren. Per 1 december is Babiche van de Loo als projectcoördinator aangesteld. Haar focus ligt op het binnen en buiten de bakkerijbranche stimuleren van de werving van kandidaten voor een toekomst als zelfstandig bakkerij-ondernemer.

De stichting is een branchebreed gedragen, gezamenlijk initiatief van de volgende 12 organisaties in de bakkerijbranche: Topbakkers, Ambachtsbakker, Patisserie College, Stichting Echte Bakkersgilde, NBOV, NEBAFA, NBA, Beko, Bakeplus, TenBa, Krediet Unie bakkerijondernemers en FoodResult.

Het bestuur van de Stichting Bedrijfsopvolging bestaat uit afgevaardigden van verschillende partijen uit de branche. Zo nemen Geert Caniels van de Echte Bakkersgilde, Toon Merks van Bakeplus, Marie-Hélène Zengerink van de NBOV en Chiel van den Hout van Beko Advies zitting in het bestuur.

Babiche van de Loo

Projectcoördinator Babiche van de Loo is het laatste jaar werkzaam geweest als logistiek manager in het Erasmus ziekenhuis. Daarvoor heeft ze jarenlang ervaring op gedaan met het werken in en samen met brancheorganisaties. Hierdoor heeft ze een goed gevoel ontwikkeld voor verschillende belangen en invalshoeken. Haar communicatieve vaardigheden, zelfstandig werken en van strategie naar praktijk brengen maakt haar geschikt voor de coördinator functie.

“Zonder enthousiaste opvolgers bestaat er op termijn geen succesvolle sector meer.” Zo lieten betrokken partijen ruim een jaar geleden al weten toen het eerste gesprek over opvolging plaatsvond op uitnodiging van voorzitter en marketingstrateeg Hanno Spanninga (FoodResult), Bakkerijopvolgersgezocht.nl en Bakkers in bedrijf. “De problemen op dit gebied reiken verder dan de voordeur van ons eigen bedrijf of onze eigen organisatie”, zei Geert Caniels, directeur van het Echte Bakkersgilde toen. Mooi dat er nu een breed gedragen stichting is die hiermee aan de slag gaat.

Dossiers
Lees ook
Bakkers in de media - week 32

Bakkers in de media - week 32

Bakken voor de buurt, de oudste bakkerij van Nederland en niet meer 's nachts bakken. Wat lazen we deze week over de branche? Een greep uit de media.

Bakker Bart genomineerd voor Retailer of the Year

Bakker Bart genomineerd voor Retailer of the Year

Bakker Bart is in de categorie Eten en Drinken genomineerd voor Retailer of the Year. In deze categorie neemt de bakkersformule het op tegen Keurslager, Gall & Gall, Mitra Drankenspeciaalzaken en Xenos.

September start campagne 'Brood, goed verhaal'

September start campagne 'Brood, goed verhaal'

In september start het Nederlands Bakkerij Centrum (NBC) met de campagne ‘Brood, goed verhaal’. Deze campagne is te zien via televisie, social media, online video en print.