'Ondernemen geeft mij de meeste voldoening'

Waldo Patisserie_foto: Kubilay Atintas

Waldo Weijsenfeld wil altijd kijken hoever hij zichzelf kan ‘stretchen’. Het ene project is nog niet klaar of het andere begint in zijn hoofd al te borrelen. Maar nu is het even tijd voor puntjes op de i bij WALDO chocolade & patisserie. “Ik wil alles zo optimaliseren, zo hufterproof maken dat het schaalbaar wordt en ik mezelf vrij kan werken voor weer nieuwe projecten.”

Foto: Kubilay Atintas

Waldo wilde bewust klein beginnen. Met een erfenis van 600 euro van zijn oma en het salaris dat hij verdiende bij DoubleTree by Hilton begon hij WALDO chocolade & patisserie. Een bedrijf dat inmiddels bestaat uit twee winkels in Amsterdam en diverse marktstandplaatsen. “Bij alle banen die ik in het verleden heb gehad, heb ik mezelf een heel duidelijk doel gesteld. Elke keer opnieuw, zodat ik mezelf altijd bleef verbeteren. Bij elk bedrijf wilde ik een heel specifiek doel bereiken.”

Start op de markt

Op zijn veertiende wilde Waldo kok worden en ging hij aan de slag bij een hotel in zijn woonplaats Vorden. Maar van een middag uien schillen en dan om vijf uur naar huis als de echte koks begonnen, werd hij niet gelukkig. “Toen kwam ik terecht bij een bakker en daar kreeg ik na een week al een ‘dikke negen’ van mijn werkgever. ‘Als je zo doorgaat, kom je er wel’, zei hij. Blijer kon je me niet maken.”

Waldo voelde al snel dat dit werk hem beviel. “Ik zat er meteen zo in, had er zo’n goed gevoel bij, dat had ik bij geen enkel vak op school zo gehad.”

Meer weten over Waldo? Lees dan het complete artikel online of in Bakkers in bedrijf 10-2020. Nog geen abonnee? Sluit dan nu een abonnement af en betaal het eerste jaar slechts € 39,99 ex. btw.

Lees ook
Karameltompouce - ‘Reinvented classic’

Karameltompouce - ‘Reinvented classic’

De hervonden klassieker in de schijnwerpers: de karameltompouce. Afwisselende structuren en bereidingen van karamel zorgen voor een fijne smaak- en textuurbeleving. De klassieke millefeuille uit Frankrijk, met een romige crème van Piemonte-hazelnoot. Zoek de uitdaging in bestaande recepturen en creëer met de kennis en materialen van nu een eigentijdse...

Stichting Ambachtelijke Bakkerij: Sociale media blijven waardevol platform voor gratis klantcontact

Stichting Ambachtelijke Bakkerij: Sociale media blijven waardevol platform voor gratis klantcontact

Wereldwijd maken inmiddels 3,8 miljard mensen gebruik van sociale media. En door de uitbraak van corona besteden mensen meer tijd dan ooit tevoren op deze platforms. Hoe kun je hier als ambachtelijke bakker optimaal op inspelen?

Informatie geven over allergenen

Informatie geven over allergenen

Bij niet-voorverpakte producten moet u allergeneninformatie aan uw klanten geven; bij voorverpakte producten gelden er eisen voor wat u op het etiket moet zetten. De Nederlandse Voedsel- en Warenautoriteit (NVWA) let er dit jaar extra op bij de inspecties. Reden genoeg om na te gaan hoe het ook alweer zit.

Allround Bakker Waddeneilanden seizoen of lange termijn

Allround Bakker Waddeneilanden seizoen of lange termijn

Wat ga je doen?Je zal je bezighouden met de productie van dagverse brood en banketproducten. Zowel groot als kleinbrood wordt in een luxe assortiment aangeboden....

Allround bakker Terschelling

Allround bakker Terschelling

Wat ga je doen?In deze functie zal je allround functie zal je bezig zijn met reguliere bakkerswerkzaamheden op zowel brood als banket gebied. Daarnaast zal je ook...

Broodbakker omgeving Heerhugowaard

Broodbakker omgeving Heerhugowaard

Wat ga je doen?Aangekomen op je werk begin je eerst lekker met een verse koffie daarna ga je aan de bak. Je stelt je productielijn in, je weegt de grondstoffen en...