Omzet bakkerijen stijgt

Beko Advies heeft de cijfers van de Beko Omzet Barometer over de eerste vier maanden bekend gemaakt. Er is gekozen voor een ijkpunt aan het einde van week 17. Zodoende is ook de Paasomzet in deze periode inbegrepen.

Omzetstijging van 2 procent

De belangrijkste constatering is dat de bakkerswinkel (al spreken we hier over gemiddelden) over het algemeen het aantal kassabonnen weet vast te houden. Dit, gekoppeld aan een hogere gemiddelde besteding, maakt dat de omzetstijging over het eerste deel van het jaar uitkomt op 2%. “Een mooie score”, vindt Chiel van den Hout van Beko Advies. “Vooral met in het achterhoofd de wetenschap dat het aantal kassabonnen bleef teruglopen. Bakkerswinkels hebben de afgelopen jaren door meerdere redenen het nodige ingeleverd. We hoorden al voortdurend berichten over doorzettend economisch herstel, maar we zien dit nu ook terug in de omzetontwikkeling. Dit is zonder meer een ontwikkeling waarmee we blij kunnen zijn.”

Lees ook:

Uitzicht op omzetherstel via onderscheid en samenwerking (16 juni 2016)

Lees ook
De menselijke maat terug!

De menselijke maat terug!

In ons dagelijks werk zien we ondernemers in de ambachtelijke bakkerijsector op vele fronten worstelen met regeldruk. Regelmatig wordt onze hulp ingeroepen om mee te kijken, te denken of te zoeken naar een oplossing.

Zonder chaos geen orde

Zonder chaos geen orde

We leven alweer meer dan een jaar in een onzekere samenleving. Gaan we ooit weer terug naar normaal, alsof er geen coronacrisis is geweest? Wie het weet, mag het zeggen. Velen waanden zich relatief veilig en hadden het idee enige controle te hebben over het bestaan.

‘Resultaat is vakantie’

‘Resultaat is vakantie’

Bijna iedere ondernemer zegt zijn of haar bedrijf op een rustige, gezonde manier te willen laten groeien. Continuïteit speelt hierbij vaak een grote rol. Mijns inziens moet die groei vooral zitten in de winst, en niet alleen in de omzet. Want: bij omzet doe je meer, bij winst verdien je meer! Of, zoals ik wel eens gekscherend tegen mijn klanten zeg,...