Omzet bakkerijen stijgt

Beko Advies heeft de cijfers van de Beko Omzet Barometer over de eerste vier maanden bekend gemaakt. Er is gekozen voor een ijkpunt aan het einde van week 17. Zodoende is ook de Paasomzet in deze periode inbegrepen.

Omzetstijging van 2 procent

De belangrijkste constatering is dat de bakkerswinkel (al spreken we hier over gemiddelden) over het algemeen het aantal kassabonnen weet vast te houden. Dit, gekoppeld aan een hogere gemiddelde besteding, maakt dat de omzetstijging over het eerste deel van het jaar uitkomt op 2%. “Een mooie score”, vindt Chiel van den Hout van Beko Advies. “Vooral met in het achterhoofd de wetenschap dat het aantal kassabonnen bleef teruglopen. Bakkerswinkels hebben de afgelopen jaren door meerdere redenen het nodige ingeleverd. We hoorden al voortdurend berichten over doorzettend economisch herstel, maar we zien dit nu ook terug in de omzetontwikkeling. Dit is zonder meer een ontwikkeling waarmee we blij kunnen zijn.”

Lees ook:

Uitzicht op omzetherstel via onderscheid en samenwerking (16 juni 2016)

Lees ook

Zwijgen is zilver, communiceren is goud

Nog aan het bijkomen van de pandemie en ineens is daar het conflict tussen Rusland en Oekraïne, dat niet alleen dichtbij in kilometers is, maar ook door sociale media: een eindeloze stroom aan informatie waarbij we echt nieuws van fake nieuws moeten onderscheiden.

De kracht van intuïtie

De kracht van intuïtie

Je onderbuikgevoel maakt dat je soms al een antwoord weet, zonder dat je goed over een bepaalde situatie hebt nagedacht. Beschouw je intuïtie als een cadeau, maar maak er verstandig gebruik van.

Met de voet op de rem

Met de voet op de rem

De drijvende kracht achter de Nederlandse economie is het midden- en kleinbedrijf. En toch gaat er in politiek en pers onevenredig veel aandacht uit naar de grotere ondernemingen. Terwijl juist ook kleinere ondernemingen economisch van belang zijn en voor samenhang in de maatschappij zorgen.