Ode aan het ontbijt

Ode aan het ontbijt_NBC

Brood staat nog altijd bij velen steevast op de ontbijttafel. Zo’n 45 procent van de Nederlanders eet een boterham bij het ontbijt. Om brood als ontbijtproduct goed op de kaart te zetten, brengt het Nederlands Bakkerij Centrum een Ode aan het ontbijt.

Uit cijfers van het Nederlands Bakkerij Centrum blijkt dat zo'n 45 procent van de Nederlanders ontbijten met brood. Mannen ontbijten vaker met brood dan vrouwen. Van de vrouwen eet de leeftijdsgroep 30 – 39 het minst vaak brood bij het ontbijt.

Speciaal om brood als ontbijtproduct goed op de kaart te zetten, maakte het Nederlands Bakkerij Centrum de campagne Brood. Goed verhaal een Ode aan het ontbijt. Download deze of een van de andere odes via Broodnet en gebruik deze in de winkel of op social media.

Dossiers
Lees ook
Aandacht voor volkoren tijdens de Week van het Brood 2022

Aandacht voor volkoren tijdens de Week van het Brood 2022

“Iedereen heeft soms een beetje volkoren nodig”. Met deze slogan wordt in de 3e week van januari 2022 de Week van het Brood geïntroduceerd. Een week waarin we iedereen in Nederland en België laten zien dat onze ‘gewone’ volkorenboterham de goede boost geeft die je af en toe nodig hebt.

Brood opnieuw in de picture

Brood opnieuw in de picture

Europese Commissie keurt campagneaanvraag goedVanaf 2022 zal in heel Nederland én België het goede verhaal van brood weer te horen zijn in een nieuwe imagocampagne. De Europese Commissie heeft de subsidieaanvraag goedgekeurd die was ingediend door het Nederlands Bakkerij Centrum (NBC) en Instituut Brood & Gezondheid, namens maar liefst...

EC keurt aanvraag broodcampagne NBC goed

EC keurt aanvraag broodcampagne NBC goed

De Europese Commissie heeft de subsidieaanvraag van het Nederlands Bakkerij Centrum en Instituut Brood & Gezondheid goedgekeurd. De nieuwe imagocampagne wordt een vervolg op de campagne ‘Brood. Goed verhaal’.