Nooit uitgeleerd bij Bakkerij Beerse

Bakkerij Beerse_foto: Oscar van der Wijk_1

Foto: Oscar van der Wijk

Bakkerij Beerse heeft zeven winkels in Alkmaar en omgeving. In totaal werken er zo’n zeventig mensen, vaak al tientallen jaren. Wat maakt deze bakker zo’n aantrekkelijke werkgever? Bakkers in bedrijf maakte een rondje langs de verschillende vestigingen. “De onderlinge band is hecht en we mogen trainingen volgen over grondstoffen en leidinggeven.”

“Vers brood maken dat in heel Alkmaar en omgeving wordt gegeten, dat geeft echt een kick,” zegt Stephan Groen, chef van de bakkerij. Samen met een collega stuurt Stephan twintig medewerkers aan die het brood bakken voor de winkels in Alkmaar, Bergen, Oudorp en Sint-Pancras. Ook de bakkerij zelf heeft sinds enige jaren een winkel. Stephan werkt al 22 jaar bij Bakkerij Beerse en hij is niet de enige die al meer dan twintig jaar in dienst is. “We hebben echt een goede band met elkaar.”

Wat het werk verder leuk maakt, is dat de bakkerij innovatief is. Stephan zoekt altijd naar nieuwe manieren om beter en lekkerder brood te maken. “In plaats van een mix te kopen bij de grondstoffenleverancier bedenken we zelf hoe we het lekkerste waldkornbrood maken.” In de bakkerij staat een kookketel waarin zaden op 70 à 80 graden Celsius worden gekookt. Dat geeft een lekkere smaak aan het brood. “Hiermee willen we ons onderschei­den van de grootste concurrent: de supermarkt,” vertelt Stephan.

Meer weten over Bakkerij Beerse? Lees dan het complete artikel online of in Bakkers in bedrijf 6-2020. Nog geen abonnee? Sluit dan nu een abonnement af en betaal het eerste jaar slechts € 39,99 ex. BTW.

Lees ook
Bakkers in de media - week 32

Bakkers in de media - week 32

Bakken voor de buurt, de oudste bakkerij van Nederland en niet meer 's nachts bakken. Wat lazen we deze week over de branche? Een greep uit de media.

Bakker Bart genomineerd voor Retailer of the Year

Bakker Bart genomineerd voor Retailer of the Year

Bakker Bart is in de categorie Eten en Drinken genomineerd voor Retailer of the Year. In deze categorie neemt de bakkersformule het op tegen Keurslager, Gall & Gall, Mitra Drankenspeciaalzaken en Xenos.

September start campagne 'Brood, goed verhaal'

September start campagne 'Brood, goed verhaal'

In september start het Nederlands Bakkerij Centrum (NBC) met de campagne ‘Brood, goed verhaal’. Deze campagne is te zien via televisie, social media, online video en print.