Cor den Boer introduceert het nieuwe foodconcept Vuurbrood. Dit is een afgesloten broodje met vulling dat wordt gegrild. Momenteel zijn er vier varianten: kaas (Shropshire) noten & vruchten, Pekingeend, Marokkaans gekruid lamsgehakt, en chocolade, geroosterde noten & gedroogde vruchten. Alle varianten zijn voorzien van een eigen logo, wat aan de bovenkant van het brood wordt gebrand.

Vuurbrood

Den Boer bedacht het broodje vier jaar geleden. Hij werkte meer dan een jaar aan de ontwikkeling. Er bestond nog geen biologisch desembrood dat groot genoeg was om er een Vuurbrood uit te snijden. De machine om dit te doen, moest nog uitgevonden worden. Ook voor de bereiding moest wat bedacht worden. In eerste instantie gebeurde dit met speciaal ontworpen gietijzeren pannen, waarmee het brood boven een vuur gegrild kon worden. Hieraan dankt het brood de naam Vuurbrood. Voor de horeca is er inmiddels een elektrische variant met gietijzeren pannen ontwikkeld en wordt er hard gewerkt aan een oventoepassing.

Foodconcept

Drie seizoenen lang testte Den Boer het Vuurbrood in zijn foodtruck. Dit was het ideale middel om het nieuwe foodconcept te testen. ''Vanaf het begin reageerden festivalbezoekers enthousiast op deze nieuwe ervaring. Dat was de aanmoediging om ermee door te gaan en het product te blijven verbeteren'', vertelt Den Boer. Daarna volgde nog een testfase in de horeca. Het broodje is te verkrijgen via de website.

Altijd op de hoogte blijven?