De Nederlandse Brood- en Banketbakkersondernemersvereniging (NBOV) introduceert een nieuw beeldmerk voor de ambachtelijke bakker. De term ambacht wordt de laatste tijd steeds meer gebruikt en dat veroorzaakt onduidelijkheid, Met het beeldmerk Dé Ambachtelijke Bakker kunnen NBOV-leden aan de consument duidelijk maken dat ze de ambachtelijke bakker of banketbakker zijn.
“De afgelopen periode hebben wij als ondernemersvereniging veel vragen en opmerkingen gekregen over de term ‘ambacht’. Steeds vaker zien we dat die term op uiteenlopende manieren wordt toegepast,” zegt Jos den Otter, voorzitter van de NBOV. “Onze leden zijn dag in, dag uit bezig om prachtige, ambachtelijke producten te maken, en willen dat graag uitdragen. Met dit beeldmerk kunnen ze dat extra onderstrepen.”
Beeldmerk
Tijdens vakbeurs Bakkersvak namen de eerste leden van de branchevereniging de eerste exemplaren van het beeldmerk in ontvangst. Zij kunnen het beeldmerk gebruiken voor hun eigen communicatie, bijvoorbeeld met een sticker of bord op hun winkeldeur of -pui, maar ook in advertenties, op posters of verpakkingsmateriaal.
Marie-Hélène Zengerink, directeur van de NBOV: “Op de beurs kregen we veel enthousiaste reacties van onze leden op de muurbordjes die we uitdeelden. De komende tijd gaan we het beeldmerk nog verder uitrollen.”