NBOV start 1,5-meter-herfstactie

1,5-meter-herfstactie NBOV_1

Een van de belangrijkste basismaatregelen in de strijd tegen het coronavirus is de 1,5 meter afstand. Ook bakkers moeten ervoor zorgen dat ze deze regel handhaven in hun onderneming. NBOV wil haar leden hierbij helpen en start de 1,5-meter-herfstactie.

De NBOV vindt het belangrijk dat bakkers de regels duidelijk blijven communiceren naar de medewerkers en de klanten die de winkel(s) bezoeken. De 1,5-meter-herfstactie helpt NBOV-leden hierbij. Ieder lid ontvangt een pakket. Hierin zitten vloerstickers die op een ludieke manier de 1,5 meter afstand aanduiden. Ook zit er een handige ‘ambachtelijke’ paraplu in , zodat klanten die buiten moeten wachten niet verregenen in deze ‘wisselend bewolkte’ herfst.

Deze week krijgen een aantal leden bezoek vanuit Gouda om – uiteraard op 1,5 meter – het pakket persoonlijk te bezorgen. “Deze actie laat zien dat de NBOV voor haar leden klaarstaat.” aldus voorzitter Arend Kisteman. “Ondanks de lastige situatie waarin we nu als ondernemers zitten, blijven we ook vooruit kijken. We zijn geen vereniging die wacht tot een lid belt. We zijn dagelijks proactief bezig voor en door onze leden. En dat willen we op deze manier duidelijker laten zien en dat gaan we in de toekomst vaker doen!”

Dossiers
Lees ook
Op naar een nieuwe cao

Op naar een nieuwe cao

De huidige cao ging in op 1 augustus vorig jaar en liep op 31 mei af. Vanwege de corona-omstandigheden gold deze maar voor een korte periode. Als een cao afloopt, gebeurt er eigenlijk niets spannends, behalve dat de onderhandelingen voor een nieuwe beginnen.

Voldoet u al aan het Warenwetbesluit?

Voldoet u al aan het Warenwetbesluit?

Het aangepaste Warenwetbesluit Meel en brood is op 1 juli 2020 in werking getreden. De overgangstermijn is twee jaar, dus u heeft nog ongeveer een jaar om aan alle eisen te voldoen. Dit is daarom hét moment om te kijken hoe u ervoor staat, en ervoor te zorgen dat uw medewerkers de consument op de juiste manier kunnen informeren.

Ruim driekwart van de Nederlanders blijft online versproducten bestellen

Ruim driekwart van de Nederlanders blijft online versproducten bestellen

Ruim 74 procent van de Nederlanders blijft ook nu de coronamaatregelen zijn versoepeld hun versproducten online bestellen. Gemak is hiervoor de belangrijkste reden. Dat blijkt uit onderzoek van DirectResearch in opdracht van Trunkrs.