NBC start imagocampagne “Brood, goed verhaal”

NBC Brood, goed verhaal

Vanaf september gaat het Nederlands Bakkerij Centrum van start met de nieuwe imagocampagne “Brood, goed verhaal”. De campagne wil op een prikkelende, verhalende manier vertellen over alle voedzame kanten van brood.

De NBC-campagne is na de zomer volop te zien via televisie, social media, online video en print. NBC wil hiermee aansluiten op de behoefte van mensen aan informatie over voeding en gezondheid. Brood heeft niet altijd het imago van een gezond en duurzaam product. Veel mensen denken bijvoorbeeld dat koolhydraten uit brood slecht zijn of dat brood een dikmaker is. Met de campagne wil NBC mythes ontkrachten en mensen ervan bewust maken dat brood voedzaam, vers en veelzijdig is.

Aan de hand van verschillende broodverhalen vertelt de campagne verhalen over brood als onderdeel van een gezonde en bewuste leefwijze, met volkoren als lichtend voorbeeld van al het goede van brood. De campagne wordt aangevuld emt pr, communicatie voor voedingsprofessionals en evenementen. Zo vinden de ‘Blik op’-kennissessies en ook de Week van het Brood opnieuw plaats, later dit jaar en in 2023.

Bekijk de eerste broodverhalen op www.broodgoedverhaal.nl.

Geen nieuws van Bakkers in bedrijf meer missen? Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief en ontvang elke woensdag het laatste nieuws. 

Inschrijven nieuwsbrief
Dossiers
Lees ook
Meer volkoren in het schap?

Meer volkoren in het schap?

Volkoren zit de laatste jaren flink in de lift: de consumptie steeg van 38% in 2016 tot 47% in 2021. Volkoren is inmiddels de meest gegeten broodsoort in Nederland. Toch zijn er nog genoeg Nederlanders die de aanbevolen hoeveelheid brood niet halen of die kiezen voor een broodsoort die buiten de Schijf van Vijf valt. Er zijn dus nog genoeg Nederlanders...

Bakkers in de media - week 29

Bakkers in de media - week 29

Hoe gaan bakkers om met de stijgende cijfers, bakker bezorgt brood in tuktuk en graanoogst start twee weken eerder. Wat lazen we de afgelopen week? Een greep uit de media.

Hoe richt je zelfbediening in de winkel goed in?

Hoe richt je zelfbediening in de winkel goed in?

Het liefst laat u klanten uw lekkernijen van dichtbij zien en ruiken. Zelf je producten mogen pakken uit mooi uitgestalde manden zorgt ook voor een leuke klantbeleving, maar denk bij de inrichting en de organisatie aan een paar dingen. De Hygiënecode vereist dat u bakkerijproducten verpakt of afschermt of er voldoende toezicht op houdt. Daarnaast, en...