NBC start imagocampagne “Brood, goed verhaal”

NBC Brood, goed verhaal

Vanaf september gaat het Nederlands Bakkerij Centrum van start met de nieuwe imagocampagne “Brood, goed verhaal”. De campagne wil op een prikkelende, verhalende manier vertellen over alle voedzame kanten van brood.

De NBC-campagne is na de zomer volop te zien via televisie, social media, online video en print. NBC wil hiermee aansluiten op de behoefte van mensen aan informatie over voeding en gezondheid. Brood heeft niet altijd het imago van een gezond en duurzaam product. Veel mensen denken bijvoorbeeld dat koolhydraten uit brood slecht zijn of dat brood een dikmaker is. Met de campagne wil NBC mythes ontkrachten en mensen ervan bewust maken dat brood voedzaam, vers en veelzijdig is.

Aan de hand van verschillende broodverhalen vertelt de campagne verhalen over brood als onderdeel van een gezonde en bewuste leefwijze, met volkoren als lichtend voorbeeld van al het goede van brood. De campagne wordt aangevuld emt pr, communicatie voor voedingsprofessionals en evenementen. Zo vinden de ‘Blik op’-kennissessies en ook de Week van het Brood opnieuw plaats, later dit jaar en in 2023.

Bekijk de eerste broodverhalen op www.broodgoedverhaal.nl.

Geen nieuws van Bakkers in bedrijf meer missen? Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief en ontvang elke woensdag het laatste nieuws. 

Inschrijven nieuwsbrief
Dossiers
Lees ook
De voordelen van thuis je eigen brood bakken

De voordelen van thuis je eigen brood bakken

Wanneer je vandaag de dag naar de winkel gaat, is een brood natuurlijk net zoals veel andere boodschappen een flink stuk duurder geworden. Los van het feit dat de bakkers geen andere keuze meer hebben, zien we steeds vaker dat mensen ervoor kiezen om thuis hun eigen brood te gaan bakken.

Bijna een derde van Nederlanders denkt: “hoe donkerder het brood, hoe gezonder”

Bijna een derde van Nederlanders denkt: “hoe donkerder het brood, hoe gezonder”

29% van de Nederlanders is het eens met de stelling “hoe donkerder het brood, hoe gezonder.” Dit blijkt uit het jaarlijkse GfK-onderzoek van het Nederlands Bakkerij Centrum (NBC) waarin de kennis, houding en consumptie van brood in Nederland in kaart zijn gebracht. Daarnaast geeft 64% aan brood op kleur uit te kiezen. Dit terwijl kleur niet bepalend...

Kennissessie Blik op Volkoren: Hoe laten we de consument vaker kiezen voor volkoren?

Kennissessie Blik op Volkoren: Hoe laten we de consument vaker kiezen voor volkoren?

Het eten van volkorenbrood heeft gunstige effecten op de gezondheid. Daarom moeten meer Nederlanders kiezen voor volkorenproducten, zegt het Nederlands Bakkerij Centrum (NBC). Maar consumenten staan niet altijd positief tegenover volkoren. Hoe overtuigen we meer Nederlanders om voor volkorenbrood te kiezen?

Altijd op de hoogte blijven?

 

Abonneer
 

of

Meld je aan voor de nieuwsbrief