Natwerk introduceert Bossche Bolloco Choco

9 december 2015

AMSTERDAM - Na producten als de lambrusco Broesko, Bello Limoncello en Bacon Hagelslag, introduceert reclamebureau Natwerk een nieuw product: De Bossche Bolloco Choco, een Bossche Bol met een exotische twist, welk zij samen met patisserie Van Avezaath-Beune uit Amsterdam uitbrengen. De Bossche Bolloco Choco maken zij volgens traditioneel recept; soezenbeslag als basis, gevuld met rijke chocolademousse in plaats van slagroom en geglazuurd met gesmolten chocolade. “De chocoladedichtheid komt daarmee op ruim 88 procent”, weet het reclamebureau. De Bossche Bolloco Choco is exclusief verkrijgbaar bij de patisserie in Amsterdam.

Nieuwe benadering

“Iedereen kent de Bossche bol natuurlijk als delicatesse uit het Zuiden, maar we vonden het tijd voor een nieuwe benadering”, vertelt Frank de Ruwe, creatief directeur Natwerk. “Net als in ons programma Werk aan de Winkel bij BNN kijken we graag op productniveau naar waar kleinere bedrijven tegenaan lopen. Vaak komt dat overeen met wat we bij grote klanten zien. Bij veel bakkerijen en patisserieën merkten we dat er vraag was naar vernieuwing en unieke concepten. Met de Bossche Bolloco Choco spelen we daar op in.”  “Het is heel leuk om te zien dat er met een relatief kleine ingreep in het traditionele recept een totaal nieuw product ontstaat, wat weer nieuwe mensen naar de winkel trekt en de verkoop omhoog knalt”, voegt Patissier Patrick Roos eraan toe.

Altijd op de hoogte blijven?