Natwerk introduceert Bossche Bolloco Choco

Bossche Bolloco Choco

AMSTERDAM - Na producten als de lambrusco Broesko, Bello Limoncello en Bacon Hagelslag, introduceert reclamebureau Natwerk een nieuw product: De Bossche Bolloco Choco, een Bossche Bol met een exotische twist, welk zij samen met patisserie Van Avezaath-Beune uit Amsterdam uitbrengen. De Bossche Bolloco Choco maken zij volgens traditioneel recept; soezenbeslag als basis, gevuld met rijke chocolademousse in plaats van slagroom en geglazuurd met gesmolten chocolade. “De chocoladedichtheid komt daarmee op ruim 88 procent”, weet het reclamebureau. De Bossche Bolloco Choco is exclusief verkrijgbaar bij de patisserie in Amsterdam.

Nieuwe benadering

“Iedereen kent de Bossche bol natuurlijk als delicatesse uit het Zuiden, maar we vonden het tijd voor een nieuwe benadering”, vertelt Frank de Ruwe, creatief directeur Natwerk. “Net als in ons programma Werk aan de Winkel bij BNN kijken we graag op productniveau naar waar kleinere bedrijven tegenaan lopen. Vaak komt dat overeen met wat we bij grote klanten zien. Bij veel bakkerijen en patisserieën merkten we dat er vraag was naar vernieuwing en unieke concepten. Met de Bossche Bolloco Choco spelen we daar op in.”  “Het is heel leuk om te zien dat er met een relatief kleine ingreep in het traditionele recept een totaal nieuw product ontstaat, wat weer nieuwe mensen naar de winkel trekt en de verkoop omhoog knalt”, voegt Patissier Patrick Roos eraan toe.

Lees ook
Luuk Schaper is jong, doelgericht en ambitieus

Luuk Schaper is jong, doelgericht en ambitieus

Op zijn twaalfde wist hij het al: Luuk Schaper wilde bakker/patissier worden. In plaats van nog vier jaar naar de middelbare school in Nederland, voor hij met zijn passie aan de slag kon, koos hij ervoor om naar België te gaan. Daar kon hij namelijk direct de kneepjes van het vak leren. Nu, op zijn twintigste, heeft hij zijn eigen zaak: Luux by Berekuil...

Callebaut steunt lokale chocolatiers met online platform ‘Not Without My Chocolate’

Callebaut steunt lokale chocolatiers met online platform ‘Not Without My Chocolate’

Het virus Covid-19 heeft een grote impact op kleine lokale ondernemers. Zo ook op de Nederlandse chocolatiers. Normaal gesproken is Pasen voor hen een van de piekmomenten, maar nu blijven veel klanten weg. Daarom brengt het Belgische chocolademerk Callebaut het online platform ‘Not Without My Chocolate’ naar Nederland

Chocolade ‘lotusbloem’ dessert

Chocolade ‘lotusbloem’ dessert

ijdens Bakkersvak 2020 demonstreerde ik namens het Dutch Pastry Team de chocolade ‘lotusbloem’ ", vertelt Peter Remmelszwaai. "Het dessert is al enige tijd, in verschillende uitvoeringen,populair op social media. Ik heb er een eigen draai aan gegeven zodat de chocoladebloemen goed vooraf te maken zijn."

Zelfstandig werkend (desem) broodbakker omgeving Noordwijk

Zelfstandig werkend (desem) broodbakker omgeving Noordwijk

Wat ga je doen?Voor deze kleine ambachtelijke bakkerij zijn we per direct op zoek naar een zelfstandig werkend broodbakker. Je zal je bezighouden met het totale...

Broodbakker te Groningen

Broodbakker te Groningen

Wat ga je doen?Voor deze bakkerij zijn wij per direct op zoek naar een zelfstandig werkende broodbakker. Het betreft een fulltime functie voor langere tijd. Ook...

Operator Productie omgeving Kerkrade

Operator Productie omgeving Kerkrade

Wat ga je doen?Als operator productie ben je verantwoordelijk voor een goed verloop van de productie van het brood. Je bereidt deegsoorten, je bedient de machines...