Nationale Bakkerij Academie viert 5-jarig jubileum

NBA 5 jr

De Nationale Bakkerij Academie (NBA) viert op 1 november 2017 haar 5-jarig jubileum. De praktijkopleider voor de bakkerijbranche verzorgt al vijf jaar diverse trainingen, workshops en opleidingen voor ondernemers en medewerkers werkzaam in de bakkerijbranche. Om dit jubileum te vieren, lanceert de NBA vandaag haar nieuwe website.

In 2012 startte de NBA met drie mbo-opleidingen. Inmiddels zijn dat 30 verschillende trainingen, workshops en opleidingen voor al meer dan 4.000 deelnemers. Deze trainingen zijn puur en alleen op bakkers, operators, verkoopmedewerkers, ondernemers en andere medewerkers in de bakkerijbranche gericht.

Nieuwe website

Om het 5-jarig jubileum en het succes van de NBA te vieren, lanceert zij een nieuwe website. Carla Zwierstra, directeur van de NBA: “Hierop vind je natuurlijk nog steeds informatie over onze trainingen en workshops, maar dan overzichtelijker en met een nieuwe look & feel.”

Trainingen op maat

NBA trainingen worden ontwikkeld op basis van vragen vanuit de markt. Zwierstra: “De afgelopen jaren had de bakkerijbranche vooral behoefte aan kennis van proces en product, leidinggeven en verkopen. Deze vragen vanuit de markt zetten wij om in trainingen en workshops die we meestal in-company geven en deels op maat voor bedrijven inrichten.”

De afgelopen vijf jaar

Deelnemers vullen na afloop van een training of workshop een evaluatieformulier in. Het gemiddelde cijfer dat zij aan NBA trainingen geven is een 8,3. “Een cijfer om trots op te zijn”, zegt Zwierstra. Afgelopen zomer stuurde de NBA ook een korte enquête naar oud-deelnemers en ondernemers. Hieruit blijkt dat deelnemers vooral tevreden zijn over de opzet van trainingen, hoe zij de opgedane kennis in de praktijk kunnen toepassen en het positieve effect van de training op hun eigen functioneren en het rendement van de bakkerij. Daarnaast noemen deelnemers en ondernemers ook verbeterpunten: zo is er behoefte aan trainingen over communicatie, productontwikkeling en nieuwe trends. De NBA neemt deze tips mee bij het ontwikkelen van nieuwe trainingen.

Bakkersbrein en Bakkerspedia

De NBA verzorgt niet alleen trainingen, maar heeft het afgelopen jaar ook een rol gespeeld bij de succesvolle quiz-app Bakkersbrein, de verkiezing Leerbedrijf van het jaar en de kennisbank Bakkerspedia.

De komende vijf jaar

Ook de komende jaren wil de NBA met haar trainingen, workshops en opleidingen zo goed mogelijk blijven inspelen op vragen vanuit de branche. Haar doel blijft het bijdragen aan het kennisniveau in de bakkerijbranche, voor zowel medewerkers in het ambacht als in de industrie.

Lees ook
Bakkers in de media - week 32

Bakkers in de media - week 32

Bakken voor de buurt, de oudste bakkerij van Nederland en niet meer 's nachts bakken. Wat lazen we deze week over de branche? Een greep uit de media.

Bakker Bart genomineerd voor Retailer of the Year

Bakker Bart genomineerd voor Retailer of the Year

Bakker Bart is in de categorie Eten en Drinken genomineerd voor Retailer of the Year. In deze categorie neemt de bakkersformule het op tegen Keurslager, Gall & Gall, Mitra Drankenspeciaalzaken en Xenos.

September start campagne 'Brood, goed verhaal'

September start campagne 'Brood, goed verhaal'

In september start het Nederlands Bakkerij Centrum (NBC) met de campagne ‘Brood, goed verhaal’. Deze campagne is te zien via televisie, social media, online video en print.