Maatregelen NEBAFA tegen coronavirus

brood 2_pixabay

Foto: Pixabay

De snelle verspreiding van het coronavirus door Nederland treft alle sectoren. Bedrijven en organisaties nemen maatregelen om de verspreiding van het virus tegen te gaan. Dat geldt ook voor de Nederlandse bakkerijgrondstoffenindustrie. In een persbericht laat de vereniging van Nederlandse fabrikanten van bakkerijgrondstoffen (NEBAFA) weten welke maatregelen de leden nemen.

Met de maatregelen willen de leden van de vereniging van Nederlandse fabrikanten van bakkerijgrondstoffen (NEBAFA) bijdragen aan het voorkomen van de verdere verspreiding van het coronavirus en medewerkers en zakelijke relaties beschermen. Tegelijkertijd doen de fabrikanten alles om de dienstverlening aan de afnemers te continueren.

FNLI en VNO-NCW

Als lid van de Federatie Nederlandse Levensmiddelenindustrie (FNLI) en VNO-NCW wisselt NEBAFA informatie uit over de stand van zaken in de bedrijfstak en stemmen de NEBAFA-leden de noodzakelijk te nemen maatregen af met afnemers van bakkerijgrondstoffen, organisaties van afnemers en alle andere organisaties waarmee wordt samen gewerkt.

Via de FNLI en VNO-NCW wordt met de Nederlandse overheid overleg gevoerd over het te voeren nationale beleid en de bijdragen van de Nederlandse levensmiddelenindustrie aan de beheersing van de verspreiding van het coronavirus.

In samenwerking met de Europese vereniging van producenten van bakkerijgrondstoffen, FEDIMA, worden de Europese besluiten en adviezen met betrekking tot het voorkomen van verdere verspreiding van het corona virus gevolgd.

Maatregelen

Maatregelen die al van kracht zijn, omvatten onder meer:

  • Uitgebreide reis- en vergaderbeperkingen.
  • Het aanscherpen van hygiënemaatregelen.
  • Een thuis-werkbeleid voor medewerkers.
  • Richtlijnen voor contacten met medewerkers in de buitendiensten zoals vrachtwagenchauffeurs, aannemers en bezoekers aan kantoor- en productielocaties.

Bedrijven in de bakkerijgrondstofffenindustrie geven aandacht aan een integraal back-up plan voor productie, supply chain en distributie in het nationale en internationale distributie netwerk.

Lees ook
September start campagne 'Brood, goed verhaal'

September start campagne 'Brood, goed verhaal'

In september start het Nederlands Bakkerij Centrum (NBC) met de campagne ‘Brood, goed verhaal’. Deze campagne is te zien via televisie, social media, online video en print.

Productie voedingsmiddelenindustrie groeit met 3 procent

Productie voedingsmiddelenindustrie groeit met 3 procent

De productie in de voedingsmiddelenindustrie groeide juni 2022 met 3 procent ten opzichte van de dezelfde periode van vorig jaar. Dat blijkt uit een analyse van het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS).

Bakkers in de media - week 29

Bakkers in de media - week 29

Hoe gaan bakkers om met de stijgende cijfers, bakker bezorgt brood in tuktuk en graanoogst start twee weken eerder. Wat lazen we de afgelopen week? Een greep uit de media.