M.O.C Young opgericht

MAARSSEN - Beko Advies heeft een bedrijfsvergelijkingsclub voor jonge ondernemers opgericht: M.O.C. –Management Ondernemers Club – Young. Eind augustus heeft M.O.C een eerste meeting gehad met een kleine 20 jonge (aanstaande) ondernemers uit de huidige M.O.C gelederen.

Ondernemer 2.0

M.O.C ziet bij de huidige leden een aanwas van jongeren die instromen in de bedrijven; een zeer positieve, leuke en goede ontwikkeling, vindt de organisatie. Net als de maatschappij verandert ook de bakkerijbranche en het ondernemerschap. Deze jonge groep potentiële ondernemers willen kennis met elkaar delen en uitwisselen en zich verder ontwikkelen tot een ondernemer 2.0.

Onderwerpen

Gezamenlijk zijn een aantal onderwerpen genoemd die behandeld zullen gaan worden zoals: hoe kan een overname gerealiseerd worden en hoeveel tijd is daarvoor nodig, welke problemen doen zich voor in de overgang van werknemer naar werkgever, hoe ontwikkelt de bakkerij zich in de toekomst, wordt het kleinschaliger of grootschaliger, etc.

Een zeer treffende uitspraak van Els Gutter, een van de al wat meer ervaren jonge ondernemers aan tafel: “werk behalve IN het bedrijf ook AAN het bedrijf” kortom, investeer in jezelf.  M.O.C Young is daar een prima platform voor.”

2017

M.O.C Young gaat in 2017 van start met drie bijeenkomsten.

Lees ook

Zwijgen is zilver, communiceren is goud

Nog aan het bijkomen van de pandemie en ineens is daar het conflict tussen Rusland en Oekraïne, dat niet alleen dichtbij in kilometers is, maar ook door sociale media: een eindeloze stroom aan informatie waarbij we echt nieuws van fake nieuws moeten onderscheiden.

De kracht van intuïtie

De kracht van intuïtie

Je onderbuikgevoel maakt dat je soms al een antwoord weet, zonder dat je goed over een bepaalde situatie hebt nagedacht. Beschouw je intuïtie als een cadeau, maar maak er verstandig gebruik van.

Met de voet op de rem

Met de voet op de rem

De drijvende kracht achter de Nederlandse economie is het midden- en kleinbedrijf. En toch gaat er in politiek en pers onevenredig veel aandacht uit naar de grotere ondernemingen. Terwijl juist ook kleinere ondernemingen economisch van belang zijn en voor samenhang in de maatschappij zorgen.