Lokale winkels in het zonnetje

winkelstraat_foto Henk Riswick

Een nieuw initiatief om aandacht te creëren voor lokale winkels. Van 9 tot en met 15 mei 2022 vindt de eerste landelijke ‘Week van de Stenen Winkel’ plaats. Het doel van dit initiatief is om lokale stenen winkel in het zonnetje te zetten en aandacht te creëren voor de waarde van deze winkels voor de consument.

In andere zijn er al dergelijke initiatieven. Zo vieren de Verenigde Staten en het Verenigd Koninkrijk  ’Small Business Saturday’ en vindt in België het ‘Weekend van de Klant’ plaats. Marian Bekkers van Kooplust vond het tijd voor een vergelijkbaar Nederlands initiatief.

Lokale winkels

“Na alle lockdowns en uitdagingen van de afgelopen jaren, ontstond begin dit jaar het idee iets bijzonders te doen om de kracht van lokale stenen winkels te vieren”, vertelt Marian. “Want achter die winkels schuilen stuk voor stuk hardwerkende ondernemers die willen bijdragen aan de lokale economie en de lokale leefbaarheid. Ondanks hun creativiteit en ondernemerschap in het vinden van manieren om klanten bij te staan tijdens de coronacrisis, worstelen velen van hen nog met de sporen die de afgelopen jaren hebben nagelaten. Ik hoop dat zij met dit initiatief weer een steuntje in de rug krijgen.”

Week van de Stenen Winkel

Winkels die willen deelnemen kunnen zich tot en met 17 april gratis online aanmelden voor deelname aan deze week. Deelnemende ondernemers krijgen toegang tot een lesplatform met tips van 15 retail-experts over hoe ze van de ‘Week van de Stenen Winkel’ een succes kunnen make. Onder andere auteur Cor Molenaar, consumentenpsycholoog Patrick Wessels, retailcoach Marian Bekkers, socialmedia-specialist Mirjam van Rees en centrummanagement-expert Jeroen Roose delen tips. Daarnaast ontvangen deelnemers een gratis promo-pakket beschikbaar om de ‘Week van de Stenen Winkel’ te promoten bij klanten.

“Ik ben ontzettend trots dat zoveel retail-experts belangeloos meewerken aan deze week, en we hopen samen dat we hiermee ons steentje bijdragen aan een mooie toekomst voor stenen winkels”, besluit Marian.

 

 

Dossiers
Lees ook
‘Wij streven geen reproduceerbare perfectie na’

‘Wij streven geen reproduceerbare perfectie na’

Granen zijn leidinggevend voor het proces van deeg en brood maken bij bakkerij & keuken De Veldkeuken in Bunnik. Eigenaar en bakker René van der Veer werkt grotendeels met Nederlandse granen die hij deels zelf maalt. Recepturen zijn toegespitst op die graansoorten en blijft hij aanpassen.

Bakkers in de media - week 24

Bakkers in de media - week 24

Frank Janssen over stijgende prijzen, een In Memoriam voor bakker Tijmen Hoogendoorn en Afslag Worstenbrood. Wat lazen we deze week over de bakkersbranche in andere media?

Bakkers in de media - week 23

Bakkers in de media - week 23

Tips voor de zomer en gastvrijheid, citrusvruchten in de bakkerij en wederopbouw van Bakkerij Nollen. Wat lazen we de afgelopen week over de bakkersbranche? Een greep uit de media.