GOUDA - De Nationale Bakkerij Academie en Stichting Ambachtelijke Bakkerij hebben een app, genaamd Bakkersbrein, gelanceerd voor verkoopmedewerkers van bakkerijen. Al binnen een week hebben zich bijna 350 mensen geregistreerd en wordt er fanatiek gespeeld. “Vanaf het eerste moment dat de app beschikbaar, wordt het vaak gedownload”, aldus Sandra Pluim van Stichting Ambachtelijke Bakkerij. “Achter de schermen kunnen we zien hoe er gespeeld wordt en we zijn aangenaam verrast.”
Bakkersbrein
Bakkersbrein is een quiz die op een smarttelefoon gespeeld kan worden, waarmee het kennisniveau wordt getest en vergroot. In 10 thema’s, dienen elk 10 vragen te worden beantwoord. Het gaat om vragen over brood, banket, chocolade, maar ook over hygiëne, allergenen en hoe om te gaan met klanten. Er kunnen prijzen mee worden gewonnen. De prijswinnaars worden in november bekend gemaakt.
Inzicht
Met gebruik van een unieke campagnecode krijgt de ondernemer inzicht in de onderwerpen die goed gaan en die binnen het verkoopteam nog aandacht verdienen. “Ondernemers krijgen zo een goed beeld van de kennis van hun medewerksters. Verbetermogelijkheden worden meteen helder”, aldus Carla Zwierstra van de Nationale Bakkerij Academie.
Campagnecode
Alle ondernemers hebben een eigen campagnecode ontvangen, waardoor er frequent geïnformeerd kan worden over de onderwerpen die in het winkelteam goed gaan en die nog aandacht verdienen. De app is gratis te downloaden in zowel de appstore (IOS) als playstore (Android).