Lancering nieuwe quiz-app Bakkersbrein

GOUDA - De Nationale Bakkerij Academie en Stichting Ambachtelijke Bakkerij hebben een app, genaamd Bakkersbrein, gelanceerd voor verkoopmedewerkers van bakkerijen. Al binnen een week hebben zich bijna 350 mensen geregistreerd en wordt er fanatiek gespeeld. “Vanaf het eerste moment dat de app beschikbaar, wordt het vaak gedownload”, aldus Sandra Pluim van Stichting Ambachtelijke Bakkerij. “Achter de schermen kunnen we zien hoe er gespeeld wordt en we zijn aangenaam verrast.”

Bakkersbrein

Bakkersbrein is een quiz die op een smarttelefoon gespeeld kan worden, waarmee het kennisniveau wordt getest en vergroot. In 10 thema’s, dienen elk 10 vragen te worden beantwoord. Het gaat om vragen over brood, banket, chocolade, maar ook over hygiëne, allergenen en hoe om te gaan met klanten. Er kunnen prijzen mee worden gewonnen. De prijswinnaars worden in november bekend gemaakt.

Inzicht

Met gebruik van een unieke campagnecode krijgt de ondernemer inzicht in de onderwerpen die goed gaan en die binnen het verkoopteam nog aandacht verdienen. “Ondernemers krijgen zo een goed beeld van de kennis van hun medewerksters. Verbetermogelijkheden worden meteen helder”, aldus Carla Zwierstra van de Nationale Bakkerij Academie.

Campagnecode

Alle ondernemers hebben een eigen campagnecode ontvangen, waardoor er frequent geïnformeerd kan worden over de onderwerpen die in het winkelteam goed gaan en die nog aandacht verdienen. De app is gratis te downloaden in zowel de appstore (IOS) als playstore (Android).

Lees ook
Online en offline sterk staan in 2022

Online en offline sterk staan in 2022

In 2025 wil de Stichting Ambachtelijke Bakkerij hét platform zijn voor alle online- en offlinecommunicatie van de ambachtelijke bakkerij. Een ambitieus streven. Vorig jaar is de basis gelegd voor de plannen: dit jaar wordt het fundament verder verstevigd en uitgebreid.

Stichting Ambachtelijke Bakkerij sluit zich aan bij tweejarige broodcampagne

Stichting Ambachtelijke Bakkerij sluit zich aan bij tweejarige broodcampagne

Komend jaar wordt in de derde week van januari de nationale Week van het Brood georganiseerd. Die vormt de aftrap van een tweejarige imagocampagne en heeft als thema ‘Iedereen heeft soms een beetje volkoren nodig’. De Stichting Ambachtelijke Bakkerij helpt ambachtelijke bakkers om volop gebruik te maken van deze week om zichzelf én hun (volkoren) producten...

SAB promoot oliebol ambachtelijke bakker

SAB promoot oliebol ambachtelijke bakker

Ook dit jaar zet Stichting Ambachtelijke Bakkerij (SAB) weer een campagne op om de oliebollen van de ambachtelijke bakker te promoten. “Hierin vertellen we iedereen dat zij de oliebollen bij de ambachtelijke bakker moeten halen omdat dit natuurlijk de lekkerste zijn!”