Koopmans biedt Natuurkracht

ROSMALEN - Koopmans heeft classificaties aangebracht in het assortiment: Niet-GMO, 100 procent natuurlijk, transparante keten, van dichtbij en biologisch. Dit onder de noemer Natuurkracht.

"Hiermee helpen we de bakker om de informatie aan zijn klanten te vertellen", aldus business unit manager Jan Ienco Froentjes. "Het gaat dan om het maken van de vertaalslag dat zijn producten geen toevoegingen bevatten en lokaal en biologisch zijn."

Puur vanuit de oorsprong

Bij project Puur vanuit de oorsprong wordt met collecteurs gekeken naar akkerbouwers die kunnen zorgen voor bakwaardige tarwe van stabiele kwaliteit, legt sourcing manager Bauke Wierda uit.

"Nu, in de opstartfase, is het areaal en het aantal tonnen nog beperkt, maar er wordt vast voorgesorteerd op opschaling. Lokaal is nu dan ook: uit Nederland."

Keten zichtbaar maken

“De ketenbenadering hadden wij al, in die zin dat we transparant laten zien wat we doen", aldus Froentjes. "Nu helpen we de bakker dit zichtbaar te maken, onder meer via een communicatiepakket, waarin we uitleggen hoe de stappen in de keten in elkaar zitten.”

KIEM-centrum in april

Het KIEM-centrum (Koopmans Innovatie en Molenaarschap) in Leeuwarden is in april klaar. Dan staat alle apparatuur erin en kunnen bakkers inspiratie en technologische kennis opdoen door deel te nemen aan sessies. Het bedrijf biedt verder op de website bij Natuurkracht ook informatie voor de consument.

Lees ook
De ideale opbouw van een compositie

De ideale opbouw van een compositie

Of het nu een amuse, een taart of een bonbon is: ieder gerecht is een compositie die bestaat uit meerdere componenten. Meesterijsbereider en Meesterpatissier Hidde de Brabander gaat in op de vraag wat de ideale opbouw een compositie is.

Bakkers in de media - week 13

Bakkers in de media - week 13

Stijgende grondstofprijzen, tweede plaats BoulangerieTeam tijdens de Coupe du Monde en het Domtorentje bestaat 100 jaar. Wat verscheen er afgelopen week over de bakkersbranche in andere media?

Bakkers in de media – week 10

Bakkers in de media – week 10

Zorgen om de prijs van brood, Dronter Icoontjes, Nederlandse tarwe, en verschillende reportages bij Bakkers. Wat kwam er de afgelopen week allemaal voorbij in de media over de Bakkersbranche?