Kinderboek campagne Brood. Goed Verhaal verschenen

kolletje en dirk_broodboek EU

In het kader van de EU campagne ‘brood, een goed verhaal’ verschijnt het speciale kinderboek Kolletje en Dirk. Het knotsgekke broodboek. Het boek is gratis te downloaden op brood.net en broodengezondheid.be.

Het boek Kolletje en Dirk. Het knotsgekke broodboek is geschreven door auteur Pieter Feller. Natascha Stenvert maakte de illustraties. Het boekje bestaat uit drie verhalen: Allemaal blootjes, Het betoverde ontbijt, en Het geweldige ontbijtfeest.

"Kolletje heeft altijd haar rood-witte toversokken aan. Als ze haar naam Katharina Orselia Laetitia zegt, gebeuren er wonderlijke dingen. Samen met haar vriendje Dirk beleeft ze allerlei avonturen en ontdekt ze waarom brood zo’n goed verhaal is."

Brood. Goed Verhaal

De campagne ‘Brood. Goed verhaal’ vertelt het eerlijke verhaal over brood aan consumenten. De campagne vertelt het goede verhaal van brood met bijvoorbeeld de commercial Ode aan Brood. De campagne is te zien op de tv en radio, social media en met verschillende activiteiten op de winkelvloer. Eind 2020 loopt deze campagne af. De Eurpese commissie keurde eind september de subsidie-aanvraag voor een verlenging van de campagne af.

 

 

Dossiers
Lees ook
Verspillingsvrije Week van start

Verspillingsvrije Week van start

Vandaag, op Duurzame Dinsdag, start voor de derde keer de Verspillingsvrije Week, een jaarlijks evenement van stichting Samen Tegen Voedselverspilling. Diverse bedrijven en organisaties haken in op de actieweek.

Skyrbroodje - Eiwitrijk, vetvrij en toch romig

Skyrbroodje - Eiwitrijk, vetvrij en toch romig

Skyr komt van oudsher uit IJsland. Een zuivelproduct, ooit bedoeld voor mensen die in zware omstandigheden leefden. Het heeft een romige smaak, is vetvrij en eiwitrijk. Ideaal voor sporters, mensen die herstellende zijn en voor iedereen die lekker én gezond wil eten.

Twaalfduizend busbroden per uur

Twaalfduizend busbroden per uur

‘Deeg-sheeting’, robots, reproduceerbaarheid, meer broodsoorten en hygiëne: het zijn een paar technieken en ontwikkelingen die het industrieel bakken van brood de afgelopen twintig jaar flink hebben veranderd. Aart-Jan Hartman, commercieel directeur van Kaak, vertelt hoe brood toch ook een ambachtelijk product bleef.