Kick-off EU-campagne ‘Brood, goed verhaal.’

brood-goed-verhaal-campagne

Op 1 september vond de officiële start plaats van de EU-campagne ‘Brood, goed verhaal. Met graan uit Europa.’ De samenwerking tussen NBC (NL) en Brood en Gezondheid (BE) wordt hiermee met twee jaar verlengd. Na een soft launch op sociale media verscheen het eerste reclamespotje twee weken geleden op televisie.

De huidige campagne is de opvolger van de campagne die NBC en Brood en gezondheid van 2018 tot en met 2020 voerden met onder meer de ‘Ode aan brood’. Zowel die als de nieuwe imagocampagne ‘Brood uit Europa, goed verhaal’ hebben als doel om de consumptie van volkorenbrood in Nederland en België te verhogen. Na een jarenlange daling, als gevolg van low-carb trends en het stoffige imago van de boterham, nam de verkoop weer toe.

brood_sterk-verhaal-over-eiwitten-ei Soft launch van de campagne op sociale media eerder dit jaar

Na dit succes heeft NBC de campagne doorontwikkeld in lijn met de visie van de EU. In zijn nieuwe jasje sluit ‘Brood, goed verhaal.’ aan bij o.a. de Farm-to-Fork-strategie binnen de Green Deal. De huidige campagneperiode richt zich voornamelijk op jongeren en jonge huishoudens, met drie doelen: het bevorderen van de kennis over (volkoren)brood, het verbeteren van hun houding tegenover het eten ervan en het veranderen van gedrag.

Imago-upgrade

Het imago van brood is toe aan een upgrade. De eetcultuur van millenials en generatie Z verschilt nogal van die van de voorgaande generaties. Er is een toenemend gezondheidsbesef, er wordt minder op vaste tijden gegeten en men eet vaker maaltijden buitenshuis. Aan de hand van verschillende verhalen maakt deze campagne duidelijk hoe de volkorenboterham past in de levensstijl van deze doelgroep. Een sterk verhaal speelt in op de vraag naar eiwitrijke producten, door brood te vergelijken met bekendere eiwitbronnen. Een spookverhaal is gericht op de mythe die bestaat over koolhydraten en hun relatie met overgewicht. Binnenkort verschijnen ook andere prikkelende verhalen over hoe voedzaam, veelzijdig en lekker brood is. Als het aan de makers van ‘Brood, goed verhaal.’ ligt, eten jonge Nederlanders en Belgen binnenkort méér brood en kiezen ze vaker voor volkoren.

Ga voor meer informatie naar de website.

 

Lees ook
Bijna een derde van Nederlanders denkt: “hoe donkerder het brood, hoe gezonder”

Bijna een derde van Nederlanders denkt: “hoe donkerder het brood, hoe gezonder”

29% van de Nederlanders is het eens met de stelling “hoe donkerder het brood, hoe gezonder.” Dit blijkt uit het jaarlijkse GfK-onderzoek van het Nederlands Bakkerij Centrum (NBC) waarin de kennis, houding en consumptie van brood in Nederland in kaart zijn gebracht. Daarnaast geeft 64% aan brood op kleur uit te kiezen. Dit terwijl kleur niet bepalend...

Kennissessie Blik op Volkoren: Hoe laten we de consument vaker kiezen voor volkoren?

Kennissessie Blik op Volkoren: Hoe laten we de consument vaker kiezen voor volkoren?

Het eten van volkorenbrood heeft gunstige effecten op de gezondheid. Daarom moeten meer Nederlanders kiezen voor volkorenproducten, zegt het Nederlands Bakkerij Centrum (NBC). Maar consumenten staan niet altijd positief tegenover volkoren. Hoe overtuigen we meer Nederlanders om voor volkorenbrood te kiezen?

Opgeruimd beginnen aan de decemberdrukte

Opgeruimd beginnen aan de decemberdrukte

Ondanks de zware tijd maken we ons in de bakkerij op voor de drukste, maar ook mooiste tijd van het jaar: december. De feestelijke decemberverpakkingen en exclusieve grondstoffen stromen binnen en daar komen binnen afzienbare tijd de mooie producten nog bij. Grote kans dat het met die extra voorraad qua hygiëne snel bergafwaarts gaat. Met deze voorbereidingen...

Altijd op de hoogte blijven?

 

Abonneer
 

of

Meld je aan voor de nieuwsbrief