Iets gemist het afgelopen jaar? In de kerstvakantie eindelijk tijd om allerlei achterstallig nieuws in te halen? Bakkers in bedrijf helpt u een handje met een jaaroverzicht op het gebied van nieuwe producten van 2021.
Januari
Banketbakkerij Prins aan het Scheldeplein te Alblasserdam verkoopt in de bakkerij vuurwerk. De bakkerij pakte uit met vuurwerkgebak en trekt klanten met een groot bord met de tekst ‘Vuurwerkverkoop gestart’.
Lees meer
Oud-bakker Marco van Esterik ontwikkelt Phyllodes brood. Zijn vrouw kreeg in 2013 een Phyllosdestumor. Om meer bekendheid te geven aan deze zeldzame ziekte en begon hij met het verzamelen van informatie en bouwde een website. Sindsdien bakt hij dit zoete brood voor het goede doel.
Lees meer
Grondstoffenproducent Royal Koopmans wil bakkers helpen bij de meelstofreductie en introduceert een toolkit met fijnstofsensoren en nieuwe stuifarme strooibloem producten. Dit wordt geïntroduceerd wegens meelstofallergie, vervuiling op de werkvloer en zichtbare bloemdelen op een gebakken eindproduct, waar veel bakkerijen mee te maken hebben.
Lees meer
Bakkerij Kees Gutter brengt het vernieuwde 100% volkoren Waterlands Donker en het Power Brood op de markt. Met de twee nieuwe broodsoorten wil de bakker uit Waterland inspringen op de toenemende vraag naar gezonde producten.
Lees meer
AB Mauri lanceert het nieuwe product, vollerkoren verrijkt met vitamine D en vezels. Dit product kan bijdragen aan een betere gezondheid.
Lees meer
Royal Steensma Bakery Ingredients introduceert een nieuwe desem, genaamd Bio Desem Cultuur Royal. Het product bestaat uit biologische tarwe en rogge en de desemcultuur voldoet aan de criteria van het nieuwe Warenwetbesluit Meel en brood.
Lees meer
Februari
Het Deense bedrijf Naturli produceert plantaardige voedingswaren, waaronder ijs. Het is een 100 procent plantaardig softijs.
Lees meer
Maart
Patisserie de Rouw speelt met het paasassortiment in op de actualiteit. Zij voegen aan het assortiment van chocoladefiguren de COKIP-19 met een mondmasker toe.
Lees meer
Sonneveld presenteert samen met vereniging Colzaco U.A, bekend van het merk Brassica Koolzaadolie, een nieuwe lijn broodmixen. De grondstoffenleverancier gebruikt hiervoor regionaal geteelde koolzaak van de vereniging.
Lees meer
April
Robert van Beckhoven opent op 27 april, speciaal voor koningsdag, een oranje-drive-through in Oisterwijk. Klanten kunnen hier verschillende oranjegebakjes ophalen.
Lees meer
Baktotaal Bouwhuis en Bakels Senior N.V brengen samen Happy Brownie op de markt. Met het Happy Brownie concept heeft de bakker altijd iets opvallends en feestelijks in zijn winkel. Er zijn veertien verschillende afwerkingsvormen.
Lees meer
Chocolatier Fangio De Baets van Chocolaterie Pralinette in Brugge laat zich inspireren op de huidige tijd. Hij brengt speciale bonbons op de markt geïnspireerd op coronavaccins zoals, Astra Zero, Spoedniet en Modernia.
Lees meer
Mei
Stichting Vakbekwaamheid Horeca (SVH) en Bakery Institute gaan samenwerken voor nieuw lesmateriaal. Dit lesmateriaal moet meer worden voorzien in de behoeften van beide branches.
Lees meer
Juni
Vier studenten van de Hogeschool Amsterdam springen in op de trend vegan. Ze lanceren het ijsmerk The Vice Cream Brand met de slogan: ‘Your not so guilty please’. Het idee ontstond door een passie voor ijs en het verbeteren van de wereld.
Lees meer
Bakker Jule Lauwerijssen van Bakkerij Royal in ’s Hertogenbosch heeft een Bossche Bol-ijsje bedacht. Het is een Bossche Bol gevuld met softijs op een hoorntje.
Lees meer
Juli
Grondstoffenproducent Ireks lanceert Fruit to Fill Tropical. Met deze kant-en-klare tropische fruitvulling maken bakkers gemakkelijk fris zomers gebak, cake, stukswerk of ijs.
Lees meer
Bakkerij By Boonstra en Keurslager Zijlstra brengen samen de Feanster snack uit. Dit is pulled pork op een broodje van bladerdeeg.
Lees meer
Beko Techniek brengt samen met Broodsnijmachines.nl de ClipClose 1250 op de markt. Het is een compacte zakkensluiter met een automatisch afbreeksysteem voor de clips.
Lees meer
Augustus
Het Nederlandse familiebedrijf Nijssen company zet zich in tegen voedselverspilling. Het bedrijf maakt van reststromen levensmiddelenindustrie, horeca en retail voer voor varkens en kippen, ‘Food-for-Feed-for-Food’. Ook is het bedrijf stakeholder van de Stichting Samen tegen Voedselverspilling.
Lees meer
Dunkin’ introduceert een nieuw product genaamd de Cloud Cake. Dit is een cake donut die gestoomd wordt en niet gefrituurd. Van dit product zijn acht verschillende varianten verkrijgbaar in de Dunkin’ vestigingen in Nederland en België.
Lees meer
September
De Waddenmolen en Royal Steensma brengen samen met Puur Hollands busbroden gemaakt van tarwe en Hollandse bodem op de markt. De Waddenmolen levert het meel en de bloem en Royal Steensma het desem.
Lees meer
Oktober
Bakker Sjon Koelman van Wim Koelman Brood-Banket-Bonbons opent een versautomaat in de gevel van zijn bakkerswinkel in Heemskerk. Klanten kunnen hier 24/7 terecht voor allerlei lekkers uit het assortiment.
Lees meer
De Neder-Germaanse Limes zijn een overblijfsel uit het Romeinse Rijk en heeft nu de status van UNESCO Werelderfgoed. Tijdens de viering brouwde Maximus bier met oeringredienten en Vroeg maakte het brood met smaakmakers uit de oudheid.
Lees meer
November
Neder Banaan komt met een nieuwe duurzame teeltmethode die zorgt voor minder voedselverspilling. De eerste duurzame bananen zijn op woensdag 24 november in Ede geoogst.
Lees meer
December
Meester Boulanger Daan Hesseling introduceert brood uit eigen regio. Het volkorenbrood is het resultaat van een samenwerking tussen boer, molenaar en bakker.
Lees meer
Bagels & Beans heeft samen met The Chocolate Explorers drie chocoladerepen ontwikkeld gebaseerd op drie dranken van Bagels & Beans; Chai Latte, Golden Almond Latte en Matcha Latte.
Lees meer