Investering van half miljoen voor rose&vanilla

20 december 2021 Redactie Bakkers in bedrijf

Brave New Food Investments investeert ruim een half miljoen euro in rose&vanilla. De patisserie wil deze investering gebruiken voor de uitbreiding van de capaciteit en verkooplocaties, en productinnovaties.

Daphne Giesberger en Erik de Wit zijn de oprichters van rose&vanilla. Ze springen in op de groeiende vraag naar smakelijke duurzame producten die zijn gemaakt zonder dierlijke ingrediënten, zonder gluten en zonder geraffineerde suikers. Patisserieproducten die geen reacties bij mensen met voedselovergevoeligheid kunnen veroorzaken. Hierbij staan smaak en het streven naar perfectie voorop. 

Jesse ‘t Lam, co-founder van Brave New Food Investments, is overtuigd van de potentie van rose&vanilla. “Het team van Erik en Daphne maakt uitzonderlijk goede producten. Het assortiment raakt alle relevante thema's; van biologische herkomst, geschikt voor mensen met intoleranties voor gluten en melk/lactose én zonder enige concessie aan smaak te doen.”

Rose&vanilla

Rose&vanilla levert niet alleen aan de horeca. De producten zijn nu ook online, in het schap bij Bio-retailers en bij andere bakkers te vinden. “Ons assortiment biedt onze afnemers de kans om een grotere doelgroep aan te spreken en gastvrijheid nog meer voorop te stellen, want iederéén kan van onze taartjes genieten”, aldus Erik, co-founder van rose&vanilla.

Het team barst met tientallen nieuwe productideeën letterlijk uit de voegen van de huidige bakkerij. Het partnership en de investering maken de weg vrij naar de toekomst. Daphne verheugt zich: “Nu kunnen we ons richten op productinnovatie, uitbreiding van de productiecapaciteit in een nieuwe bakkerij, vestiging van rose&vanilla taartenwinkels in de vijf grote steden en verkoop in Europa.”

Brave New Food Investments

Het partnership met Brave New Food Investments brengt meer voordelen met zich mee. “Het is een goede match. We zitten met ondernemers aan tafel die zelf ook een productiebedrijf hebben gehad. We begrijpen elkaar en weten hoe we de kansen om te innoveren en op te schalen kunnen benutten met behoud van kwaliteit en winstgevendheid”, beamen Erik en Jesse beiden.

Samen met vernieuwende merken zoals Karma Kebab, GRO en SUNT, is rose&vanilla een aanvulling op de groeiende portfolio van Brave New Food Investments. Door middel van smart capital richten zij zich op de versnelling van duurzame voedsel oplossingen voor de toekomst. Daarmee kan worden ingespeeld op de vraag van de markt rekening houdend met dieet, gezondheid van mens, dier en planeet.

Meer weten over rose&vanilla? Twee jaar geleden bezocht onze redactie deze onderneming. Lees het artikel terug in Bakkers in bedrijf 5-2019 of online.

Altijd op de hoogte blijven?