Investering van half miljoen voor rose&vanilla

rose&Vanilla_Pb 18-12-2021

Brave New Food Investments investeert ruim een half miljoen euro in rose&vanilla. De patisserie wil deze investering gebruiken voor de uitbreiding van de capaciteit en verkooplocaties, en productinnovaties.

Daphne Giesberger en Erik de Wit zijn de oprichters van rose&vanilla. Ze springen in op de groeiende vraag naar smakelijke duurzame producten die zijn gemaakt zonder dierlijke ingrediënten, zonder gluten en zonder geraffineerde suikers. Patisserieproducten die geen reacties bij mensen met voedselovergevoeligheid kunnen veroorzaken. Hierbij staan smaak en het streven naar perfectie voorop. 

Jesse ‘t Lam, co-founder van Brave New Food Investments, is overtuigd van de potentie van rose&vanilla. “Het team van Erik en Daphne maakt uitzonderlijk goede producten. Het assortiment raakt alle relevante thema's; van biologische herkomst, geschikt voor mensen met intoleranties voor gluten en melk/lactose én zonder enige concessie aan smaak te doen.”

Rose&vanilla

Rose&vanilla levert niet alleen aan de horeca. De producten zijn nu ook online, in het schap bij Bio-retailers en bij andere bakkers te vinden. “Ons assortiment biedt onze afnemers de kans om een grotere doelgroep aan te spreken en gastvrijheid nog meer voorop te stellen, want iederéén kan van onze taartjes genieten”, aldus Erik, co-founder van rose&vanilla.

Het team barst met tientallen nieuwe productideeën letterlijk uit de voegen van de huidige bakkerij. Het partnership en de investering maken de weg vrij naar de toekomst. Daphne verheugt zich: “Nu kunnen we ons richten op productinnovatie, uitbreiding van de productiecapaciteit in een nieuwe bakkerij, vestiging van rose&vanilla taartenwinkels in de vijf grote steden en verkoop in Europa.”

Brave New Food Investments

Het partnership met Brave New Food Investments brengt meer voordelen met zich mee. “Het is een goede match. We zitten met ondernemers aan tafel die zelf ook een productiebedrijf hebben gehad. We begrijpen elkaar en weten hoe we de kansen om te innoveren en op te schalen kunnen benutten met behoud van kwaliteit en winstgevendheid”, beamen Erik en Jesse beiden.

Samen met vernieuwende merken zoals Karma Kebab, GRO en SUNT, is rose&vanilla een aanvulling op de groeiende portfolio van Brave New Food Investments. Door middel van smart capital richten zij zich op de versnelling van duurzame voedsel oplossingen voor de toekomst. Daarmee kan worden ingespeeld op de vraag van de markt rekening houdend met dieet, gezondheid van mens, dier en planeet.

Meer weten over rose&vanilla? Twee jaar geleden bezocht onze redactie deze onderneming. Lees het artikel terug in Bakkers in bedrijf 5-2019 of online.

Dossiers
Lees ook
Wedstrijd Beste Aardbeienslof van Nederland is terug

Wedstrijd Beste Aardbeienslof van Nederland is terug

Op dinsdag 31 mei vindt de wedstrijd om De Beste Aardbeienslof van Nederland plaats. Wie durft er buiten de gebaande paden te gaan met een unieke creatie van de aardbeienslof? De bakker of patissier die de vakjury onder leiding van Meester Patissier Hidde de Brabander het meest verrast met zijn eigen twist, wint de eretitel ‘Beste Aardbeienslof van...

Zweden, Finland, België en Nederland promoten verkoop biologisch met nieuwe campagne

Zweden, Finland, België en Nederland promoten verkoop biologisch met nieuwe campagne

Nederland start samen met Zweden, Finland en België een nieuwe campagne om de verkoop van biologische producten te stimuleren. Het gaat om een nudging-campagne waarbij door middel van subtiele aanpassingen in de supermarkt en online omgeving de verkoop van biologische producten wordt gestimuleerd.

Nieuwe locatie én nieuwe voorzitter voor Patisserie College

Nieuwe locatie én nieuwe voorzitter voor Patisserie College

Er waait een frisse wind door het Patisserie College. De naam van het banketbakkersgilde is gewijzigd en er is een nieuwe koers ingezet. Bovendien verhuisde het Gilde van de Betere Banketbakkers van Leerdam naar Zaandam en gaf Maurits van Geenen de voorzittershamer door aan Jos Lamers.