Investering van 2 miljoen voor e-commerce platform Local Heroes

local heroes_Pick up point

Tijdens de Dragons' Den uitzending van 15 april wist ondernemer Maarten Coumans 2 miljoen euro binnen te halen voor zijn e-commerce platform Local Heroes. Met dit platform kunnen consumenten online boodschappen doen bij lokale ondernemers, zoals de slager, bakker en visspecialist.  

Met de Local Heroes app kunnen consumenten online verse en ambachtelijke producten bestellen bij de lokale versspecialisy. Daarna kunnen ze de boodschappen afhalen bij een pick-up point in de buitenlucht of voor een klein bedrag thuis laten bezorgen. De productprijzen zijn hetzelfde als in de winkel, maar klanten zijn niet gebonden aan de openingstijden. Bestellen via Local Heroes is een manier om de lokale ondernemer te helpen om de strijd aan te gaan tegen de grote (online) supermarkten, maar biedt nu ook in coronatijd veiligheid voor klanten. 

Investering Dragons’ Den

Oprichter van Local Heroes, Maarten Coumans, deed mee aan het WNL programma Dragons’ Den, waarbij ondernemers hun bedrijf pitchen aan een panel van investeerders. In de aflevering van 5 april, is te zien hoe hij Michel Perridon en Pieter Schoen overtuigde van het mooie initiatief achter Local Heroes en haalde een investering van 2 miljoen euro op. Perridon en Schoen krijgen in ruil daarvoor 35 procent van de aandelen van Local Heroes.

Coumans hoopt met de investering vooral nog meer lokale ondernemers het platform te geven dat ze verdienen. “Klanten kunnen sinds vorig jaar boodschappen bij ons bestellen van lokale ondernemers in Amsterdam, zoals de groenteboer en hummuskraam op de Ten Katemarkt. Met de investering hopen we vooral uit te kunnen breiden en lokale ondernemers te kunnen ondersteunen in uiteindelijk heel Nederland."

Local Heroes

Het concept achter Local Heroes werd in 2019 bedacht door ondernemer Maarten Coumans. Coumans heeft jarenlange ervaring als ondernemer en met een achtergrond in FMCG bij Unilever en Ahold wist hij precies wat de markt nodig had: meer aandacht voor lokaal. Hoewel het plan was om Local Heroes in mei 2020 te lanceren, ging de app in maart 2020 versneld live als gevolg van de coronacrisis. De app biedt meer veiligheid voor klanten en zekerheid voor kleine ondernemers in coronatijd, maar Coumans is er zeker van dat Local Heroes ook in de toekomst dé manier is om de lokale slager, bakker of visboer in bestaansrecht te ondersteunen. Hij hoopt dan ook nog meer investeerders aan te kunnen trekken om dit te realiseren, en roept ook gemeentelijke beleidsmakers, ondernemersverenigingen en het MKB op om samen te komen, om ook ná de crisis klaar te zijn voor de digitaliseringsslag bij lokale ondernemingen. 

 

 

 

Dossiers
Lees ook
Blijven klanten komen na corona?

Blijven klanten komen na corona?

Het ambacht heeft in coronatijd meer aanloop gehad, met vooral meer jonge klanten. Binnen de in-homemarkt, ofwel thuisconsumptie, is marktaandeel gewonnen ten opzichte van de supermarkt, volgens recente broodcijfers. Blijven die klanten naar de ambachtelijke bakker komen, als zij straks weer volle agenda’s hebben?

Energie

Energie

Het thema van dit nummer is ‘ovens en energie’. En waar dat eerste een helder en duidelijk woord is voor belangrijke machines in uw bakkerij, kent het tweede woord verschillende betekenissen. Daarom gaat deze editie van Bakkers in bedrijf deels over slimme keuzes op het gebied van energie(besparing).

Wie houdt de zaak draaiende als u het (even) niet kunt?

Wie houdt de zaak draaiende als u het (even) niet kunt?

Als bakker, ondernemer en werkgever werkt u met hart en ziel aan uw zaak. Bijspringen als een medewerker ziek is, op zondag de mail en administratie wegwerken: u doet het graag. Maar wat als u zelf plotseling ziek wordt, een tijdje niet goed in uw vel zit of om een andere reden geen vliegende keep kunt zijn?