Investering van 2 miljoen voor e-commerce platform Local Heroes

local heroes_Pick up point

Tijdens de Dragons' Den uitzending van 15 april wist ondernemer Maarten Coumans 2 miljoen euro binnen te halen voor zijn e-commerce platform Local Heroes. Met dit platform kunnen consumenten online boodschappen doen bij lokale ondernemers, zoals de slager, bakker en visspecialist.  

Met de Local Heroes app kunnen consumenten online verse en ambachtelijke producten bestellen bij de lokale versspecialisy. Daarna kunnen ze de boodschappen afhalen bij een pick-up point in de buitenlucht of voor een klein bedrag thuis laten bezorgen. De productprijzen zijn hetzelfde als in de winkel, maar klanten zijn niet gebonden aan de openingstijden. Bestellen via Local Heroes is een manier om de lokale ondernemer te helpen om de strijd aan te gaan tegen de grote (online) supermarkten, maar biedt nu ook in coronatijd veiligheid voor klanten. 

Investering Dragons’ Den

Oprichter van Local Heroes, Maarten Coumans, deed mee aan het WNL programma Dragons’ Den, waarbij ondernemers hun bedrijf pitchen aan een panel van investeerders. In de aflevering van 5 april, is te zien hoe hij Michel Perridon en Pieter Schoen overtuigde van het mooie initiatief achter Local Heroes en haalde een investering van 2 miljoen euro op. Perridon en Schoen krijgen in ruil daarvoor 35 procent van de aandelen van Local Heroes.

Coumans hoopt met de investering vooral nog meer lokale ondernemers het platform te geven dat ze verdienen. “Klanten kunnen sinds vorig jaar boodschappen bij ons bestellen van lokale ondernemers in Amsterdam, zoals de groenteboer en hummuskraam op de Ten Katemarkt. Met de investering hopen we vooral uit te kunnen breiden en lokale ondernemers te kunnen ondersteunen in uiteindelijk heel Nederland."

Local Heroes

Het concept achter Local Heroes werd in 2019 bedacht door ondernemer Maarten Coumans. Coumans heeft jarenlange ervaring als ondernemer en met een achtergrond in FMCG bij Unilever en Ahold wist hij precies wat de markt nodig had: meer aandacht voor lokaal. Hoewel het plan was om Local Heroes in mei 2020 te lanceren, ging de app in maart 2020 versneld live als gevolg van de coronacrisis. De app biedt meer veiligheid voor klanten en zekerheid voor kleine ondernemers in coronatijd, maar Coumans is er zeker van dat Local Heroes ook in de toekomst dé manier is om de lokale slager, bakker of visboer in bestaansrecht te ondersteunen. Hij hoopt dan ook nog meer investeerders aan te kunnen trekken om dit te realiseren, en roept ook gemeentelijke beleidsmakers, ondernemersverenigingen en het MKB op om samen te komen, om ook ná de crisis klaar te zijn voor de digitaliseringsslag bij lokale ondernemingen. 

 

 

 

Dossiers
Lees ook
Bakkers in de media - week 19

Bakkers in de media - week 19

Zorgen om graan, de liefde voor het bakkersvak en paniek over lokale lekkernij het appelsleetje. Wat verscheen er afgelopen week in de media over bakkersbranche?

Subsidie voor advies bij verduurzaming mkb-ondernemers

Subsidie voor advies bij verduurzaming mkb-ondernemers

Rijksdienst voor Ondernemend Nederland (RVO) komt met de Subsidieregeling Verduurzaming MKB (SVM) voor mkb-ondernemers die geen wettelijke plicht hebben tot energiebesparing maar er wel mee aan de slag willen. Met deze subsidie kunnen ze een adviseur in huren voor advies en ondersteuning bij de uitvoering van maatregelen.

Bakkers in de media – week 18

Bakkers in de media – week 18

De meesterexamens, tekort aan personeel en kleinere porties en ander deeg vanwege hoge prijzen. Wat kwam er deze week voorbij over de bakkersbranche in andere media?