Introductie 'Nederland aan de bak'

12 november 2015

LEEUWARDEN - Joep Gommans, van Bakkerij Support, haakt met het nieuwe concept ‘Nederland aan de bak’ in op de populariteit van het thuisbakken. “Thuisbakken is al een hele tijd hip. Programma’s als Heel Holland bakt en Rudolph’s Bakery gaan er bij Tv-kijkers in als koek. Deze trend heeft een positief effect op het imago van brood- en banketbakkerijen in Nederland”, vindt Gommans. Gommans is van mening dat dit voor de bakker een uitgelezen kans is om hier zelf aandacht aan te besteden.

  • Intekenen
  • Bakkers kunnen zich tot eind november intekenen op het concept ‘Nederland aan de bak’ via de website van Bakkerij Support. Deelnemende bakkers ontvangen per winkel 600 thuisbakrecepten, vijf posters en diverse digitale materialen. “De Kerststol, een Kerststaaf en Kerstkransjes zijn de uitverkoren producten waarvan de consument een recept krijgt. Thuisbakkers zijn de grootste ambassadeurs van de ambachtelijke bakker. We hoeven er niet bang voor te zijn dat deze mensen niet meer bij de bakker komen kopen, omdat ze zelf bakken”, stelt Gommans. “Het is juist de groep mensen die de bakkerswinkel vaker dan gemiddeld bezoekt en de beste mond tot mondreclame maakt”, aldus Gommans. “Met het gebruik van de winkelmaterialen promoot je tevens de betreffende producten in je winkel en heb je direct kansen op extra verkoop.”
  • Laagdrempelig

Gommans weet uit eigen ervaring hoe druk de decembermaand is en daarom is deze actie laagdrempelig opgezet en kost het voor de bakker nauwelijks een investering in tijd of geld. Een belangrijke drijfveer voor Gommans is de kloof die ontstaan is tussen de verkoopprijzen in de supermarkt en de prijzen in de ambachtelijke bakkerswinkel.

Altijd op de hoogte blijven?