Innovatie centraal op de Sial Paris

5 april 2016

PARIJS - Opvallende noviteiten benoemen en unieke media aandacht bieden aan de betrokken bedrijven, dat zijn de vooruitzichten voor alle prijswinnaars van de internationale Sial innovatiewedstrijden. Op de Sial Shanghai, Montreal, Toronto, Abu Dhabi, Manila en Jakarta vormen innovaties de leidraad en kunnen bezoekers inspiratie vinden in het Observatorium, een speciale ruimte voor genomineerde producten, tijdens de conferenties en in de demonstratieruimte La Cuisine.

Innovatiewedstrijd

Iedere twee jaar vindt de Sial innovatiewedstrijd, uitsluitend bestemd voor exposanten, plaats in Parijs en worden de meest vernieuwende producten uit 105 landen in de schijnwerpers gezet.  Maar liefst 1700 dossiers werden in 2014 ingestuurd, een stijging van 70 procent vergeleken bij de voorgaande editie. De selectiecommissies, bestaande uit specialisten uit de voedingmiddelenbranche, hebben uit alle deelnemers 675 producten geselecteerd die worden gepresenteerd in het Sial Innovation Book. Vervolgens heeft de Grand Jury 15 winnaars benoemd, waaronder de drie podiumplaatsen voor de gouden, zilveren en bronzen award voor de allerbeste noviteiten.

160.000 verwachte bezoekers

De 160.000 verwachte bezoekers van de aankomende Sial Paris, die plaatsvindt van 16 t/m 20 oktober in Parijs, ontdekken op de beurs een overzicht van producten en trends, voor  inspiratie van de complete voedingmiddelenbranche.  76% van de professionals bevestigt tijdens voorgaande beursbezoeken innovaties te hebben ontdekt bij de exposanten. 78% van de exposanten onthult innovaties tijdens de Sial Paris. (Bron TNS 2014). Bedrijven die aanwezig zijn in de speciale Sial Innovatieruimte, die bezocht wordt door driekwart van de bezoekers, constateren een concreet return on investment dankzij de awards. 80 procent van de prijswinnaars van 2014 heeft dan ook besloten om dit jaar opnieuw deel te nemen aan de beurs.

 

Aanmeldingen voor de Sial Innovatiewedstrijd

Exposanten kunnen zich gratis aanmelden voor deelname en dankzij de presentatie van hun innovaties één van de 15 Sial innovatieprijzen veroveren.  De Sial innovatiewedstrijd vormt een unieke gelegenheid voor het geven van zichtbaarheid aan innovaties en het leggen van contacten met ruim 160.000 marktspelers uit de internationale voedingsmiddelenbranche.

Vertegenwoordiging in Nederland

Op de internetsite www.sialparis.com kunnen bezoekers terecht voor de voorbereiding van hun beursbezoek, de aanvraag van toegangsbadges, het programmaoverzicht, de beursplattegrond en de exposantenlijst.

Altijd op de hoogte blijven?