Initiatiefnemers Eberhardje brengen koekje op consumentenmarkt

Eberhardje

Het ‘Eberhardje’ wordt al twee jaar geserveerd in de Amsterdamse horeca. Nu vinden de initiatiefnemers, Résalieke Vlieger en Ineke Kuiper, tijd voor de volgende stap. De consumentenmarkt.

In december 2020 startten Résalieke Vlieger en Ineke Kuiper een crowdfunding om de stap naar de consumenten mogelijk te maken. Vanaf 14 februari worden de koekjes in een consumentenverpakking verkocht bij tien horecalocaties in Amsterdam. Op deze manier brengen de Eberhardjes in het kader van 'support your locals' meer mensen naar de horeca. Daarnaast wordt de opbrengst van de verkoop gebruikt voor het steunen consumenten van verschillende verbindende initiatieven in Amsterdam.

Het Eberhardje

Résalieke en Ineke lieten zich voor het koekje inspireren door burgemeester Eberhard van der Laan. Deze gaf voor zijn overleden alle Amsterdammers de afscheidsopdracht  'Zorg goed voor onze stad en voor elkaar' mee. Samen met de Amsterdamse bakker Holtkamp Horeca Patisserie en Croquetten ontwikkelden ze het Eberhartje. Een hartvormig roomboterkoekje met een vleugje vanille en in het midden de drie Andreaskruisen van Amsterdam. In twee jaar tijd werden in de Amsterdamse horeca zo'n twee miljoen Eberhardjes verkocht.

Kracht van verbinding

De twee geloven in de kracht van verbinding door juist op een laagdrempelige manier mensen bij elkaar te brengen. Zij zien het Eberhardje als 'positief tegengeluid' in deze tijd waarin we zoveel afstand moeten houden. De opbrengst van de verkoop gaat naar de bijbehorende stichting. De stichting steunt initiatieven van Amsterdammers voor Amsterdammers en maakt het goede in de mens zichtbaar. Dit doet de stichting in samenwerking met Mensen Maken Amsterdam.

Dossiers
Lees ook
Slagerij van Melik en Bufkes Brusselse Poort openen vernieuwde vestiging

Slagerij van Melik en Bufkes Brusselse Poort openen vernieuwde vestiging

Slagerij Van Melik en Bufkes Brusselse Poort openden 18 februari de deuren van de vernieuwde en verbouwde vestiging in Maastricht. De Slagerij en Bufkes verhuisden naar de overzijde van de passage en breidden qua vierkante meters flink uit.

Twee nieuwe partners voor horecavakbeurs Gastvrij Rotterdam

Twee nieuwe partners voor horecavakbeurs Gastvrij Rotterdam

Horecavakbeurs Gastvrij Rotterdam heeft twee nieuwe Founding Partners. Oud Reuchlin & Boelen is voor de 8e editie in september 2021 de wijnpartner voor de beurs. Daarnaast heeft Makro Nederland zich voor de komende drie edities als Founding Partner aan het gastronomisch platform verbonden.

Crowdfundingscampagne voor het Eberhardje

Crowdfundingscampagne voor het Eberhardje

Twee jaar geleden werd het Amsterdamse koekje het Eberhardje gelanceerd. Nu, december 2020, starten de makers een crowdfundingsactie om het koekje naar de consumentenmarkt te brengen. Ze willen 2021 positief starten door de boodschap ‘Zorg goed voor onze stad en voor elkaar’ met zoveel mogelijk mensen te delen.

Broodbakker dagdienst omgeving Twente

Broodbakker dagdienst omgeving Twente

Wat ga je doen?Jouw werkzaamheden bestaan uit produceren van beschuitbrood, deze worden vervolgens afgebakken en voorzien van een laagje kaneelsuiker. Telkens weer...

Backoffice medewerker parttime, Locatie Denekamp

Backoffice medewerker parttime, Locatie Denekamp

Wat ga je doen?Je zal ondersteunen bij het verkoopproces, je werkt hierbij offertes uit en je werkt nauw samen met de buitendienst. Daarnaast zorg je ook voor een...

Operator inpak omgeving Emmeloord

Operator inpak omgeving Emmeloord

Wat ga je doen?In deze fulltime functie (38 uur in wisselende diensten incl. weekenden) ben je verantwoordelijk voor de inpakwerkzaamheden in deze industriële...