Initiatief 'Bakkerij opvolgers gezocht' gaat door

overhandiging - Gert - Elly - Albert - Peter (Medium)

WAGENINGEN - Begin 2014 hebben een aantal partijen de handen ineen geslagen om startende bakkers te werven. De partijen: 3W Makelaars, Beko Advies, Bouwer & Officier, Flynth, Nbov en TenBa willen hiermee startende ondernemers in de bakkerijbranche begeleiden naar het starten of overnemen van een bakkerij. Inmiddels is het initiatief ruim anderhalf jaar actief. De resultaten in het anderhalf jaar waren 45 aanmeldingen en 30 serieuze kandidaten, waarvan inmiddels tien zijn gestart.

  • Enthousiast
  • De partijen zijn enthousiast over wat zij tot nu toe hebben bereikt. “Van de 45 aanmeldingen zijn er ons inziens ruim 30 serieuze kandidaten”, stellen zij.  De initiatiefnemers erkennen dat de markt voor vraag en aanbod in de bakkerij nog steeds erg moeizaam is. “Op zich zijn er starters, maar gezien het aantal bedrijven dat de komende jaren verkocht moeten worden, blijft het een serieus aandachtspunt voor de bakkerijbranche. Daarnaast is vaak een complex samenspel, wat uiteindelijk tot een succesvol resultaat moet leiden. Niet alleen de goede match is belangrijk, maar ook factoren als ondernemerschap van koper en verkoper, daad- en wilskracht, financiering en goede begeleiding spelen een belangrijke rol.” Het initiatief is door de proeftijd gekomen en zal dus blijven bestaan. “Wij erkennen het belang van onze bijdrage aan het actief zoeken en koppelen van starters binnen de bakkerijbranche.”
Lees ook
Hoe dagvers is  uw personeel?

Hoe dagvers is uw personeel?

Onlangs waren we met een studiegroep van het M.O.C op bedrijfsbezoek. Een van de thema’s was: ‘De toekomst van de ambachtelijke bakkerij’. Op weg naar huis denk ik terug aan de bijeenkomst en passeren de woorden dagvers, inspiratiekaart en personeel. In de dagelijkse praktijk stellen bakkerijondernemers mij vaak vragen op het gebied van personeel. Bijvoorbeeld...

Uw eigen kracht (nog) veel beter benutten

Uw eigen kracht (nog) veel beter benutten

Gerard Joling zingt in een commercial het Maywood-nummer ‘Rio’ verbasterd tot ‘Bio’ voor biologische broodjes van Lidl. En Albert Heijn wil ons laten geloven dat ze de hele dag door vers brood bakken. Kortom, brood is ‘hot’ in supermarktland. Niet voor niets natuurlijk. Wij weten natuurlijk allemaal dat brood synoniem is aan gezondheid, goede voedingsstoffen...

De vent maakt de tent (m/v)

De vent maakt de tent (m/v)

Regelmatig zit ik met starters om tafel. Huisstijl in de tas, marketingplan gemaakt en zelfs al nagedacht over de steeds belangrijker wordende werk-privébalans. Prima natuurlijk. Goed voorbereid zijn is het halve werk. Maar ben je écht geschikt als ondernemer? Kun je tegen onzekerheid bijvoorbeeld? Klanten zijn grillig, de afname per dag wordt steeds...

Bakker/ operator productie omgeving Nijmegen

Bakker/ operator productie omgeving Nijmegen

Wat ga je doen?Als operator productie draag je zorg voor de producten die worden bereidt in deze bakkerij. We zijn per direct op zoek naar een ervaren bakker/ operator...

Leerling BBL Artisanaal

Leerling BBL Artisanaal

Wat ga je doen?Gaat er voor jou niets boven de geur van pasgebakken brood? Voor de artisanale bakkerij zijn wij per direct op zoek naar een leerling BBL. Dagelijks...

Verkoopmedewerker omgeving Groningen

Verkoopmedewerker omgeving Groningen

Wat ga je doen?Heb jij altijd al heerlijke brood- en banketproducten willen verkopen? Dan is dit je kans! Een ambachtelijke bakkerij, met meerdere winkels in de...