Hidde de Brabander in jury van de 'Chocoladeshow'

De Chocoladeshow

Hidde de Brabander neemt plaats in de jury van het nieuwe tv-programma 'De Chocoladeshow'. Deze talentenjacht gaat op zoek naar de beste chocolatier van Nederland. De Chocoladeshow is vanaf zondag 5 november te zien bij RTL 4.

Aan De Chocoladeshow nemen tien young professionals deel. Onder hen is Gouden Gard-winnaar 2017 Lisa Matthijssen. De kandidaten komen in het programma voor verschillende technische en creatieve uitdagingen te staan. Elke week valt er één chocolatier af. In de finale gaan de overgebleven kandidaten de strijd aan om de eer en de hoofdprijs: het ontwikkelen van een eigen smaak chocoladereep.

Chocolade maken is een vak apart. Het is een wiskundig en natuurkundig proces waarbij tijd en temperatuur cruciale factoren zijn. Om voor de hoofdprijs in aanemrking te komen moeten de chocolatiers alles laten zien wat ze in huis hebben: airbrushen, tempereren, modelleren en moulleren.

De presentatie van 'De Chocolade Show is in handen van Miljuschka Witzenhausen. Blue Circle produceert het programma. Vanaf zondag 5 november is het programma wekelijks te zien om 18.05 uur bij RTL 4.

 
Lees ook
De ideale opbouw van een compositie

De ideale opbouw van een compositie

Of het nu een amuse, een taart of een bonbon is: ieder gerecht is een compositie die bestaat uit meerdere componenten. Meesterijsbereider en Meesterpatissier Hidde de Brabander gaat in op de vraag wat de ideale opbouw een compositie is.

Bakkers in de media – week 16

Bakkers in de media – week 16

Pasen in de bakkerij, 125 jarig jubileum bakker Out en Stichting Ambachtelijke Bakkerij geeft tips voor social media. Wat kwam er de afgelopen week voorbij in de media over de bakkersbranche?

Dikke chocoladelaag als handelsmerk

Dikke chocoladelaag als handelsmerk

Wat doe je als je bonbons te veel hetzelfde vindt smaken? Dan ga je zelf aan de slag en bedenk je een bedrijfsconcept met minder zoete, handgespoten bonbons in een iets groter formaat waarin je echte chocolade proeft. Bij Puccini Bomboni is dat 36 jaar na de start nog steeds het handelsmerk.