Gratis event: Meer klanten in je winkel!

LEUSDEN - Friso Berghuis (BakkerijMonitor/BRICC) en Joep Gommans (Bakkerij Support) organiseren 9 mei een inspirerend event voor bakker-ondernemers in het Sports Business Center in Leusden. De aanvang is 10.15 uur. Bakkers kunnen er gratis deelnemen aan diverse workshops. Daarnaast geeft retailinnovator Harry Bijl (INretail) een presentatie over de roerige ontwikkelingen in de retail.

Beperkte beschikbaarheid

Zo’n 70% van de bakkers in Nederland zag in 2015 het aantal transacties teruglopen (bron: BakkerijMonitor). Tijd om in te grijpen, roepen de initiatiefnemers bakkers op om te komen.Vanwege het interactieve karakter is het aantal deelnemers beperkt. Er is ruimte voor maximaal 30 deelnemers: wees er dus snel bij, melden de initiatiefnemers. Inschrijven kan via de website www.bricc.nl of www.bakkerijsupport.nl. Het event is toegankelijk voor bakker-ondernemers of marketingmedewerkers die werkzaam zijn bij een (banket)bakkerij.

Klaes Hoekstra

Bakker Klaes Hoekstra is een ‘wereldberoemde’ bakker uit Bedum, voor wie de klant en beleving centraal staan. Zijn missie is om warme bakker te zijn voor ieder eetmoment. Door middel van talloze ludieke acties en vrolijke persberichten weet hij keer op keer zijn klanten en de pers voor zijn bedrijf te interesseren. Ondernemers in het mkb zijn vaak een ster in het klagen over concurrentie, de complexe regelwetgeving en allerlei andere bedreigingen. Van passief afwachten en luid ach en wee roepen is echter nog nooit iemand beter geworden. Op eigenzinnige en inspirerende wijze neemt Klaes Hoekstra bezoekers mee in zijn creatieve wereld van pr en klantenbinding.

Harry Bijl

De retailwereld is een boeiende omgeving omdat ze constant in beweging is. Winkels en winkelgebieden moeten zich steeds vaker aanpassen aan het koopgedrag van hun klanten. Je klanten kennen is een must. Belangrijker is te weten in welke fase van de koop klanten zich bevinden. De ultieme verkoopdeal wordt gemaakt als de verkoop goed aanvoelt; zit de klant in de fase voor, tijdens of na de koop? Hoe ga je daarop inspelen? Als retailexpert weet Harry Bijl zijn publiek te inspireren en plaatst hij vernieuwingen in de juiste context.

Friso Berghuis

Als eigenaar en initiatiefnemer van de BakkerijMonitor weet Berghuis exact hoe de branche er cijfermatig voor staat. De BakkerijMonitor is een benchmarktool en vergelijkt kengetallen als omzet en klantenaantallen van verschillende vestigingen. Op basis hiervan wordt (gevraagd en ongevraagd) advies gegeven aan de deelnemende bakkerijen. Ultieme doel moet zijn rendementsverbetering door te voeren. Inzicht in cijfers creëert kansen. Naast de BakkerijMonitor heeft Berghuis ook de INretail SportMonitor en de INretail MKBShoeScan onder zijn hoede.

Joep Gommans

Joep Gommans is eigenaar en oprichter van Bakkerij Support. Hij adviseert en ondersteunt bakkerij-ondernemers op het gebied van hun marketing, visie en strategie en vertaalt deze met de ondernemers naar praktische en doelgerichte plannen. De pijlers onder Bakkerij Support zijn storytelling, winkelcoaching, assortimentsmanagement en marketingcommunicatie in brede zin.

Lees ook
Toename bakkers, viswinkels en slagerijen in 2021

Toename bakkers, viswinkels en slagerijen in 2021

Het afgelopen jaar is het aantal winkels voor het eerst sinds 2010 toegenomen. Dat blijkt uit cijfers van het CBS. Er zijn vooral winkels die voedingsmiddelen verkopen bijgekomen, zoals supermarkten, (banket)bakers, slijterijen en viswinkels.

Bakker blijft populair na coronacrisis, omzetgroei supermarkten neemt af

Bakker blijft populair na coronacrisis, omzetgroei supermarkten neemt af

Twee jaar na het begin van de coronacrisis, neemt de omzet van bakkers nog steeds toe, schrijft Nu.nl naar aanleiding van cijfers van marktonderzoeker GfK. Bij supermarkten, boeren en andere speciaalzaken is de groei eruit.

Gedrag van de consument in kaart

Gedrag van de consument in kaart

Hoe ziet de toekomst van foodwinkels zoals de bakkerswinkel eruit? Susanne Danes, projectmanager marketing bij FoodBase, gaat in een reeks van drie artikelen in op ‘De klant van morgen’. In deze eerste aflevering: drie recente ontwikkelingen ten aanzien van consumentengedrag.