Geslaagd junior college 'Brood voor de feestdagen'

AMSTERDAM - Een ‘Super Gave Editie’. Zo beschrijven de leerlingen het junior college van Bakery Nexus met  als thema 'Brood voor de feestdagen'.

Masterclass

De masterclass vond plaats op 5 en 6 december voor eerste en tweede jaars leerlingen van het ROC van Amsterdam.  Bakery Nexus heeft gekozen voor het thema ‘Brood voor de feestdagen’, omdat het perfect aansluit op de bakkerskalender. "Kerst is een gezellig samenzijn en wat is er leuker dan bij het kerstontbijt, -lunch, –brunch of diner je zelfgemaakte brood te presenteren?"

Masterclass

De masterclass is gegeven door Michel Schröder (Baktechnisch adviseur van Beko Groothandel en lid van het Boulangerie Team), Tim van Dalen (bakkerij Gebroeders Niemeijer en docent consumptieve technieken in opleiding) en Cees Bakker (Docent patisserie/brood en banketbakken ROCVA).

Kerststol

Leerlingen zijn in deze editie van het Junior College meegenomen in de wereld van roomboter, amandelspijs en kerststollen. “Het mengen en zelf kneden van het deeg. Voelen wanneer het deeg voldoende gerezen is, waarbij tijd en smaak centraal staan en tel daarbij op het gebruik van goede grondstoffen en je hebt een smakelijke kerststol. Natuurlijk wordt ook het vormen van het specifieke kerststol model niet vergeten. Middels dit Junior College hebben we onze kennis kunnen delen met de nieuwe generatie bakkers en banketbakkers”, vertel Michel Schröder.

 
Lees ook
‘Bakkerij moet blijven voelen als warm bad’

‘Bakkerij moet blijven voelen als warm bad’

Jitze Verloop neemt over een paar jaar de bakkerij van zijn ouders over. Hij riep altijd dat dit nooit zou gebeuren, maar nu denkt de 26-jarige daar anders over. Hij is de vierde generatie die De Bakkers van Verloop voortzet. Een gesprek met vader en zoon over de liefde voor de bakkerij en ondernemerschap.

‘We gaan voor eigen graan’

‘We gaan voor eigen graan’

Nederlands graan voor Nederlands brood: het kan. Als alle schakels in de keten zich inzetten, kan het brood van de Nederlandse bakkers in de toekomst standaard van eigen bodem komen.

Bakker blijft populair na coronacrisis, omzetgroei supermarkten neemt af

Bakker blijft populair na coronacrisis, omzetgroei supermarkten neemt af

Twee jaar na het begin van de coronacrisis, neemt de omzet van bakkers nog steeds toe, schrijft Nu.nl naar aanleiding van cijfers van marktonderzoeker GfK. Bij supermarkten, boeren en andere speciaalzaken is de groei eruit.