Geen Europese subsidie voor verlenging campagne Brood. Goed verhaal

29 september 2020 Pixabay

Er komt geen Europese subsidie voor een verlenging van de campagne Brood. Goed verhaal. De Europese Commissie keurde de subsidie-aanvraag die het Nederlands Bakkerij Centrum namens zeven branchepartijen uit Nederland en België indiende om de campagne met drie jaar te verlengen niet goed. Het gevolg is dat de campagne binnenkort stopt.

“Dit is heel zuur voor de sector. Vorige week nog, in de inspiratiesessie ‘Blik van de Meester Boulangers op 2030’ kwam naar voren hoe hard imagoactiviteiten voor de bakkerijsector nodig zijn; om ons verhaal over brood te vertellen en onze passie en trots voor het vak te laten zien!”, aldus Frank Janssen, projectmanager van de imagocampagne. “Wij betreuren deze uitkomst, maar laten het er niet bij zitten en  kijken naar een mogelijk vervolg. Op korte termijn wordt samen met de brancheorganisaties uit Nederland en België gekeken naar de mogelijkheid tot een herziene aanvraag”.

Brood. Goed verhaal

De campagne ‘Brood. Goed verhaal’ vertelt het eerlijke verhaal over brood aan consumenten. Onderdeel van de campagne was de commercial Ode aan brood. Dankzij de campagne was er veel aandacht voor brood tv en radio, social media en verschillende activiteiten op de winkelvloer. Hier komt nu een einde aan. 

Brood uit europa_logo

Altijd op de hoogte blijven?