Geen Europese subsidie voor verlenging campagne Brood. Goed verhaal

Brood 1_pixabay

Er komt geen Europese subsidie voor een verlenging van de campagne Brood. Goed verhaal. De Europese Commissie keurde de subsidie-aanvraag die het Nederlands Bakkerij Centrum namens zeven branchepartijen uit Nederland en België indiende om de campagne met drie jaar te verlengen niet goed. Het gevolg is dat de campagne binnenkort stopt.

“Dit is heel zuur voor de sector. Vorige week nog, in de inspiratiesessie ‘Blik van de Meester Boulangers op 2030’ kwam naar voren hoe hard imagoactiviteiten voor de bakkerijsector nodig zijn; om ons verhaal over brood te vertellen en onze passie en trots voor het vak te laten zien!”, aldus Frank Janssen, projectmanager van de imagocampagne. “Wij betreuren deze uitkomst, maar laten het er niet bij zitten en  kijken naar een mogelijk vervolg. Op korte termijn wordt samen met de brancheorganisaties uit Nederland en België gekeken naar de mogelijkheid tot een herziene aanvraag”.

Brood. Goed verhaal

De campagne ‘Brood. Goed verhaal’ vertelt het eerlijke verhaal over brood aan consumenten. Onderdeel van de campagne was de commercial Ode aan brood. Dankzij de campagne was er veel aandacht voor brood tv en radio, social media en verschillende activiteiten op de winkelvloer. Hier komt nu een einde aan. 

Brood uit europa_logo

Lees ook
Kinderboek campagne Brood. Goed Verhaal verschenen

Kinderboek campagne Brood. Goed Verhaal verschenen

In het kader van de EU campagne ‘brood, een goed verhaal’ verschijnt het speciale kinderboek Kolletje en Dirk. Het knotsgekke broodboek. Het boek is nu gratis te downloaden op brood.net en broodengezondheid.be.

Sigep verplaatst naar maart 2021

Sigep verplaatst naar maart 2021

Sigep is de grootste ijsbeurs ter wereld. Maar de laatste jaren gaan bezoekers niet meer alleen voor ijs naar Rimini, maar ook voor brood, banket, chocolade en koffie. Deze beurs stond gepland voor januari 2021, maar vanwege de coronacrisis heeft de organisatie besloten om de beurs te verplaatsen naar maart 2021. Met zowel een fysieke als een digitale...

Meester Boulangers in gesprek met consumenten

Meester Boulangers in gesprek met consumenten

Het Nederlands Bakkerij Centrum organiseert op 13 januari de tweede inspiratiesessie onder de noemer ‘Blik van de Meester Boulangers op 2030’. Deze sessies worden ingevuld met de Meester Boulangers en zijn onderdeel van de campagne ‘Brood uit Europa, goed verhaal’.

Allround broodbakker omgeving Doorn

Allround broodbakker omgeving Doorn

Wat ga je doen?Ben jij een bakker/ ovenist? Dan is deze vacature zeker weten iets voor jou! Door een verschuiving in het personeelsbestand komt er binnen het bestaande...

Enthousiaste broodbakker, omgeving Hoogezand

Enthousiaste broodbakker, omgeving Hoogezand

Wat ga je doen?Wil jij werken in een bakkerij waarbij jouw (nieuwe) ideeën welkom zijn en waarbij je kan meedenken over nieuwe producten? Wij zoeken voor een...

Broodbakker in Den Haag

Broodbakker in Den Haag

Wat ga je doen? Ter uitbreiding van het huidige team komt er een functie van allround broodbakker bij. Deze is voor de lange termijn en voor 38 uur per week. In...