Europastry in Oldenzaal opent derde productielijn

Donuts

Europastry breidt verder uit. In december opent de Spaanse producent van donuts en croissants een derde productielijn op bedrijventerrein Jufferbeek in Oldenzaal. Hiermee gaat de donutproductie naar 2 miljoen donuts per dag. Dit meldt Tubantia.

Het is de derde keer in drie jaar tijd dat Europastry een nieuwe productielijn in gebruik neemt. Daardoor steeg de productietijd ongeveer 80 naar 144 uur per week. De laatste uitbreiding vergde een investering van 20 tot 30 miljoen euro. Europastry produceert niet alleen voor de Duitse en Nederlandse markt, maar ook voor de Deense, Zweedse en Tsjechische.

De nieuwe hal lijkt sprekend op de eerste die Europastry op het bedrijventerrein in Oldenzaal neerzette. De nieuwe hal biedt ruimte aan twee productielijnen. De eerste lijn start begin December. Deze gaat gevulde donuts produceren met gelei, jam, chocolade of een aardbeivulling.

Naast de nieuwe productie lijn bouwde Europastry ook een hal voor de opslag van grondstoffen. Deze heeft een oppervlakte van ongeveer 1.800 m2. Daarnaast is de inpakafdeling fors uitgebreid en is er een nieuw vrieshuis dat begin 2018 in gebruik wordt genomen.

Lees ook
Twaalfduizend busbroden per uur

Twaalfduizend busbroden per uur

‘Deeg-sheeting’, robots, reproduceerbaarheid, meer broodsoorten en hygiëne: het zijn een paar technieken en ontwikkelingen die het industrieel bakken van brood de afgelopen twintig jaar flink hebben veranderd. Aart-Jan Hartman, commercieel directeur van Kaak, vertelt hoe brood toch ook een ambachtelijk product bleef.

Videoportret Bakker Frank van Eerd van de Bisschopsmolen

Videoportret Bakker Frank van Eerd van de Bisschopsmolen

Europastry zet de beste bakkers van de wereld in de spotlights met een serie videoportretten met de naam We are bakers. Een van hen is de Nederlandse bakker Frank van Eerd van De Bisschopsmolen in Maastricht.

Vandemoortele levert donuts voor eigen bewerking door bakkers

Vandemoortele levert donuts voor eigen bewerking door bakkers

Dertig jaar geleden was er in Nederland nog geen donut verkrijgbaar. Nu is de donut aan een opmars bezig. Met kleur, nootjes of chocola: alles is mogelijk. Bakker Bjorn Bijl ziet dat het bij zijn Bakkerij Westerpark een groot succes is, vooral onder de jonge doelgroep.