Bakkerspanel onderzoekt drie keer per jaar hoe bakkers tegen hun vak en de sector aankijken. Eén keer per jaar onderzoekt het bureau hoe consumenten tegen bakkers en bakkerijproducten aankijken. Het eerste onderzoek loopt nu en u kunt nog deelnemen.  Dan ontvangt u na afloop de resultaten in uw mailbox.

Bakkerspanel deed al onderzoek onder Belgische bakkers, maar ook in Nederland bleek er behoefte te zijn naar meer informatie. Jeroen Claessens van Bakkerspanel: “De markt is op zoek naar inspiratie en toekomstperspectief. De fabrikanten en leveranciers die ik spreek, zijn zelf geïnteresseerd in meer informatie en ze willen de bakkers ook helpen aan inzichten. Verder zijn veranderende consumentenwensen en verwachtingen die jonge bakkers hebben van moderne bedrijfsvoering redenen om die verandering in gang te zetten. Hier is kennis rechtstreeks uit de markt voor nodig.”

Ontvang nuttige tips

Het eerste onderzoek – met een nadruk op viennoiserie en hartige producten – loopt inmiddels. Claessens: “We hebben nu zo’n 250 reacties binnen en we zouden graag minimaal 300 ingevulde vragenlijsten hebben om een zo goed mogelijk beeld te kunnen schetsen.”

Bakkers die deelnemen ontvangen na afloop van het onderzoek een e-mailnieuwsbrief waarin resultaten uit de enquêtes onder bakkers en consumenten worden vertaald naar nuttige tips voor hun zaak. “Dan moet je denken aan tips om klanten via sociale media naar hun zaak te trekken, hoe de bakker zich kan onderscheiden van andere bakkers en de retail, maar ook hoe zij slimmer kunnen werken, waardoor het werk aantrekkelijker wordt.”

Meedoen aan het onderzoek kan nog: http://bit.ly/EnquêteHetNederlandsBakkerspanel. Meer informatie over de onderzoeken van Bakkerspanel en de uitkomsten staat ook op de gloednieuwe website.

Meer achtergrond over Bakkerspanel kun je nalezen in dit artikel dat we hier eerder over publiceerden.

Altijd op de hoogte blijven?