In de komende drie jaar zal AH overstappen naar cacao van Tony’s Open Chain, een initiatief van Tony’s Chocolonely dat zich al jaren inzet voor duurzame en eerlijke cacao. AH zal in zeshonderd eigen-merkproducten kiezen voor ethisch verantwoorde chocolade, om zo uitbuiting in de cacao-industrie tegen te gaan. In 2025 komen de eerste producten met deze chocolade in het schap.
Tony’s Chocolonely wil een positieve impact hebben op mens en milieu, en nodigt alle bedrijven uit om ook die overstap te maken. Sinds 2016 verkoopt AH volledig gecertificeerde cacao, maar nu zetten ze een eerste stap richting milieuvriendelijke chocolade. "Hierdoor wordt onze impact steeds groter en komen we dichterbij onze missie om uitbuiting in cacao te stoppen en het leven van de cacaoboer te verbeteren,” aldus Sanne van Zon, head of sales bij Tony’s Open Chain. “We zijn enorm enthousiast dat Albert Heijn voorop blijft lopen met het inkopen van duurzame cacao."
Bron: Albert Heijn