Eén meter lange volkorenbroden

een meter volkorenbrood

De Consumentenbond bekroonde de volkorenbroden van Bakkerij 't Stoepje en Bakker Ammerlaan tot het beste van Nederland. Om dit te vieren bakten de bakkers van Bakkerij 't Stoepje volkorenbroden die één meter lang zijn.

De Spakenburgse bakkers zijn blij met het resultaat. Mike Onasse, hoofd boulanger van Bakkerij ’t Stoepje: "Trots zijn we op al onze bakkers’’. De één meter lange broden doneert de Spakenburgse Bakker aan de lokale organisatie Stichting Groep Voor Minder Bedeelde.

De test

De Consumentenbond testte vijftien verschillende volkorenbroden van supermarkten en regionale bakkerijketens. De volkorenbroden van Bakkerij ’t Stoepje en Bakker Ammerlaan scoorden het beste op smaak, vezelgehalte, prijs en versheid. Beide haalden een 7,3 in de test.

 
Lees ook
Waddenmolen en Royal Steensma lanceren brood van eigen bodem

Waddenmolen en Royal Steensma lanceren brood van eigen bodem

De Waddenmolen en Royal Steensma brengen samen Puur Hollands op de markt: busbroden gemaakt van tarwe van Hollandse bodem. De Waddenmolen levert het meel en de bloem, Royal Steensma het desem. De initiatiefnemers willen met Puur Hollands inspelen op de trend van voedsel van eigen bodem: lokale producten met een verhaal zijn populair. Maar, zo stelt...

Volkorenbrood steeds populairder bij Nederlandse consument

Volkorenbrood steeds populairder bij Nederlandse consument

Volkorenbrood blijft populair in Nederland. Voor het zesde jaar op rij groeit het aantal Nederlanders dat voor deze broodsoort kiest. Van 38 procent in 2016 tot 47 procent in 2021. Dat meldt Nederlands Bakkerij Centrum op basis van recent onderzoek van Gfk.

Bakkerij 't Stoepje wint Foodservice Award

Bakkerij 't Stoepje wint Foodservice Award

Bakkerij 't Stoepje heeft de Foodservice Award voor beste marktkraam gewonnen. Het is voor het tweede jaar op rij dat de marktbakker deze consumentenprijs in ontvangst mocht nemen. Pierre Wind reikte de prijs tijdens de Horecava Limited, de online versie van de Horecava, op 1 februari uit.