Echte bakker Ad Bos wint Best Customer Experience 2022

19 december 2022 Redactie Bakkers in bedrijf

Ad Bos, De Echte Bakker uit Elst biedt klanten de beste winkelervaring. De bakker won de Best Customer Experience 2022 van het Echte Bakkersgilde. “Zo trots op onze winkeldames!”, reageert de bakker op Facebook. Van Eeden, De Echte Bakker uit Noordwijkerhout, Will Gerrits, De Echte Bakker uit Lieren en Hagedoren, De Echte Bakker uit Oirsbeek belandden op een gedeelde tweede plaats.

De winkel van Ad Bos kwam van alle 324 Echte Bakkerwinkels als beste uit de test. Klanten beoordeelden de bakkerij als uitzonderlijk op het gebied van klantbeleving. Het winkelteam kreeg de prijs uit handen van Niek Konings, oprichter van SecretView en in het bijzijn van Geert Caniels, directeur van het Echte Bakkersgilde. “Het is overweldigend! We zijn super trots”, reageert Mirjam, die verantwoordelijk is voor de aansturing van het winkelteam. “We hebben het met z’n allen gedaan. De mystery shoppers hebben we niet opgemerkt. We proberen voor iedere klant de tijd te nemen, ze zo goed mogelijk te helpen en met ze mee te denken.”

Mystery shoppers

Voor de test bezochten mystery shoppers van Secret View alle Echte Bakkers meerdere keren. Dit zijn geen professionele auditors maar consumenten. Zij beoordeelden de bakkers op de ervaring die zij hun klanten bieden. Hierbij letten zij onder andere op de ontvangst, het plaatsen van de bestelling, de (product)presentatie en de gastvrijheid en klantvriendelijkheid van de medewerkers. De vragenlijst bevat tientallen vragen die samen de hele klantreis in kaart brengen.

De mystery shoppers prezen de winkel van Ad Bos, De Echte Bakker. De kennis van de medewerkers over de producten, de vriendelijkheid en de fijne sfeer in de winkel viel meteen op. Een van de mystery shoppers gaf aan: “Ik zou de winkel zeker aanraden. Vandaag heb ik nog tegen mijn moeder gezegd dat ik hier zo ontzettend leuk geholpen ben.”

Gedeelde tweede plaats

De best beoordeelde Echte Bakkers lagen heel dicht bij elkaar. Drie bakkers belandden daardoor op de tweede plaats. Allereerst Van Eeden, De Echte Bakker, die vorig jaar als beste uit de bus kwam. Ook dit jaar ontving de bakker de grootse complimenten van de mystery shoppers: ”Vriendelijke medewerksters met voldoende keuze aan producten.” Ook Will Gerrits, De Echte Bakker kreeg complimenten. “Ik zou hier zo weer naar toe gaan. Het is een nette winkel waar je vriendelijk geholpen wordt.” En tot slot de winkel van Hagedoren in Oirsbeek. “De medewerkster was erg vriendelijk en hielp en adviseerde me goed en was erg vriendelijk”.

Hogere scores

Maar niet alleen de winnaars scoorden goed, want uit de vier rondes die in 2022 onaangekondigd zijn uitgevoerd bij de 324 winkels kwam er een hogere klantbelevingsscore naar voren ten opzichte van vorig jaar. Geert Caniels: “Elke bakkerswinkel kan de prijs binnenslepen mits de winkeldames doorgedrongen zijn van het belang van een klantvriendelijke benadering.”

Geen nieuws van Bakkers in bedrijf meer missen? Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief en ontvang elke woensdag het laatste nieuws. 

Inschrijven nieuwsbrief

Altijd op de hoogte blijven?