EC keurt aanvraag broodcampagne NBC goed

De Europese Commissie heeft de subsidieaanvraag van het Nederlands Bakkerij Centrum en Instituut Brood & Gezondheid goedgekeurd. De nieuwe imagocampagne wordt een vervolg op de campagne ‘Brood. Goed verhaal’.

NBC-manager Frank Janssen zegt blij verrast te zijn door de goedkeuring van de EC. “Natuurlijk hadden we er op gehoopt, maar niet op gerekend.” Dat komt omdat er voor een veel hoger bedrag aanvragen waren ingediend dan er subsidie beschikbaar was (€ 4,2 miljoen). De aanvraag zat blijkbaar zo goed in elkaar, dat de EC toch subsidie toekende.

De campagne, die loopt in 2022 en 2023 in zowel Nederland als België, trapt eind januari 2022 af met ‘de Week van het brood’. Voor Nederland inmiddels een bekend fenomeen, maar voor onze zuiderburen nog niet. Het is de bedoeling om tijdens deze week brood als volledige productgroep in een goed daglicht te zetten, met volkorenbrood als paradepaardje.

Dossiers
Lees ook
Wat kan ik met het Trend­rapport Bakkerijsector?

Wat kan ik met het Trend­rapport Bakkerijsector?

Het Trendrapport Bakkerijsector is een blauwdruk van de sector”, legt mede-auteur Susanne Danes uit. “De data en inzichten daarin vertellen ons wat de sterktes en zwaktes van de sector zijn en met welke kansen en bedreigingen we rekening moeten houden."

NBC vertegenwoordigt secretariaat NEBAFA per 1 januari

NBC vertegenwoordigt secretariaat NEBAFA per 1 januari

De Vereniging van Nederlandse Fabrikanten van Bakkerijgrondstoffen (NEBAFA) gaat de samenwerking aan met het NBC. Per 1 januari vertegenwoordigt het Nederlands Bakkerij Centrum (NBC) het secretariaat van NEBAFA.

Trendrapport Bakkerijsector: consument wil duurzaamheid en brood blijft populair

Trendrapport Bakkerijsector: consument wil duurzaamheid en brood blijft populair

Donderdag 27 januari publiceerde het NBC het Trendrapport Bakkerijsector. Het rapport presenteert de trends en ontwikkelingen van de afgelopen jaren en is ingedeeld in de onderdelen mensen en producten. In dit artikel de belangrijkste informatie uit het rapport op het gebied van producten.