Digitale Sigep trekt wereldwijd publiek

Foto Sigep 4

Jaarlijks vindt in januari in het Italiaanse Rimini de internationale vakbeurs Sigep plaats. In verband met de corona-pandemie is dat dit jaar Sigep Exp The Digital Experience geworden: een volledig digitale beurs van 15 tot en met 17 maart.

Sigep is de grootste vakbeurs op het gebied van ambachtelijk ijs, patisserie, bakkerij en koffie. De 42e editie dit jaar moest – net als vele andere beurzen – worden afgezegd in verband met de corona-pandemie. Aanvankelijk zou de digitale versie nog worden aangevuld met een aantal ‘live’ dagen, maar ook deze konden uiteindelijk niet doorgaan. Sigep stapte dit jaar dan ook over op een volledige online editie.

Kookshows en platforms
Gedurende drie dagen volgden bezoekers uit meer dan zestig landen talrijke kookshows, presentaties en lezingen. Op het platform Vision Plaza presenteerden professionals van over de hele wereld samen met branchedeskundigen marktanalyses over de veranderingen in de sector wereldwijd. Zo werd duidelijk dat ook ambachtelijk ijsbereiders steeds vaker inspelen op de behoefte van de consument aan gezonde voeding met goede, eerlijke ingrediënten. Op het platform Sigep Lab werd onder meer de smaak van het jaar 2021 gepresenteerd: Mantecado, een ijssmaak uit Spanje met vanillecrème, doorspekt met sinaasappelsaus en versierd met pure chocoladeschilfers.

Goede cijfers
Aan Sigep Exp The Digital Experience namen in totaal 250 exposanten deel. Een kwart daarvan was afkomstig uit andere landen, vooral Duitsland, Spanje, Frankrijk, Brazilië en de Verenigde Staten waren goed vertegenwoordigd. Op het My Agenda-platform ontmoetten 268 kopers uit 60 landen de bedrijven, met 2.500 vergaderingen in 3 dagen en 1.250 uur aan internetverbinding. In totaal werden 5.000 contacten en ongeveer 10 duizend berichten uitgewisseld. Daarnaast werden tijdens de drie dagen van het evenement bijna 24 miljoen mediacontacten bereikt, 138 geaccrediteerde journalisten en 750.000 unieke gebruikers die tijdens de openingsdagen van het platform via sociale kanalen in contact kwamen met Sigep.

Van 22 t/m 26 januari 2022 is de Italiaanse beurs weer live te bezoeken in Rimini, Italië.

Dossiers
Meer over
Lees ook
Sigep: Markt voor Italiaans ambachtelijk ijs groeit

Sigep: Markt voor Italiaans ambachtelijk ijs groeit

De markt voor Italiaans ambachtelijk ijs groeit. Dat meldt de Italian Exhibition Group’s Observatory van de bekende ijsbeurs Sigep. Ze zien groei van de export van apparatuur, kennis, en ingrediënten en halffabricaten. Met name in Azië en Noord Amerika worden genoemd als groeimarkten.

Voorbereidingen Gelatissimo 2022 in volle gang

Voorbereidingen Gelatissimo 2022 in volle gang

In Stuttgart vindt van 5 tot en met 9 februari 2022 de achtste editie van vakbeurs Gelatissimo plaats. Een vakbeurs met de laatste trends en innovaties voor de ijsbranche. De voorbereidingen voor deze beurs zijn in volle gang.

Empack verhuist in 2022 naar Evenementenhal Gorinchem

Empack verhuist in 2022 naar Evenementenhal Gorinchem

Vakbeurs Empack verhuist in 2022 plaats naar Evenementenhal Gorinchem. De eerste editie op deze nieuwe locatie is op 5, 6 en 7 april 2022. In de oneven jaren blijft de verpakkingsbeurs plaatsvinden in de Brabanthallen.