Digitale editie Sigep start volgende week

9 maart 2021 Redactie Food

Volgende week, op 15 maart, gaat de eerste digitale editie van Sigep van start. Tot en met 17 maart biedt Sigep Exp The Digital Experience een online platform voor ambachtelijk ijs, patisserie, bakkerij en koffie. 

In eerste instantie zette de Italian Exhibition Group (IEG),in op een hybride beurs. Een combinatie van drie dagen offline en twee dagen online. Maar vanwege de coronapandemie en de daarmee gepaard gaande maatregelen is er gekozen voor volledige online editie. Met deze digitale beurs wil de organisatie de branche graag het steuntje in de rug geven dat nu harder nodig is dan ooit. Sigep is dit jaar dus anders dan anders, maar er zal genoeg interessants te zien en te leren zijn, en bedrijven en klanten kunnen elkaar blijven vinden.

Sigep Exp The Digital Experience draait om trends in de foodservicemarkt en de laatste ontwikkelingen in de ambachtelijke zoetsector. Nieuw dit jaar zijn de Innovation Gallery - waar de nieuwste producten, technieken en diensten te zien zullen zijn - en de Meeting Zone, waar deelnemende bedrijven en kopers op zoek naar de juiste match elkaar eenvoudig kunnen vinden. In Vision Plaza schijnen verschillende experts hun licht op de laatste trends en ontwikkelingen en in Sigep Lab staan verschillende demonstraties voor patissiers, ijsbereiders, bakkers en koffiespecialisten. Op het programma staan onder andere workshops op het gebied van mixen, deeg en verwerkingstechnieken, waar deelnemers hun kennis over het maken van ijs, banket en brood kunnen bijspijkeren.

In januari 2022 moet het weer mogelijk zijn om de fameuze Italiaanse beurs weer live te bezoeken, van 22 tot 26 januari.  Om deze periode te overbruggen organiseert de IEG van maart tot december verschillende online themadagen. 

Meer informatie over het programma en bijwonen van Sigep Exp The Digital Experience is te vinden op de website.

Altijd op de hoogte blijven?