De Winkel van de Toekomst

Bakkerswinkel

Op dinsdag 5 juni organiseert het Genootschap voor de Bakkerij de bijeenkomst 'Winkel van de Toekomst'. Heeft de fysieke winkel nog toekomst? Of kopen we straks alles online? Deze vragen staan centraal tijdens deze bijeenkomst in de Store of the Future in Amersfoort.

Of het nou om een paar schoenen of een brood gaat: de nieuwe generatie consumenten koopt meer en vaker online. Toch wil diezelfde consument ook in de toekomst wel graag lekker blijven winkelen. Hoe kunnen de fysieke en digitale wereld worden gecombineerd om tot een optimale winkelervaring te komen voor een nieuwe generatie klanten? Hoe transformeer je een winkel van een plek waar je spullen koopt tot een plaats waar iets te beleven valt? Van een plek om boodschappen te doen (‘point of purchase’) naar een plaats waar de consument zich betrokken voelt en nieuwe ervaringen kan opdoen (‘point of engagement’)?

Store of the Future

Adviesbureau Q&A onderzocht de winkelbehoeftes van de toekomstige generatie. Op basis van de uitkomsten hebben zij een ‘Store of the Future’ ingericht: eerst in Den Haag, nu in Amersfoort. De bijeenkomst van het Genootschap vindt plaats in de huidige testwinkel in Amersfoort. John Terra van Q&A vertelt daar over hun onderzoek en de resultaten. Ook toont hij diverse innovatieve praktijkvoorbeelden uit de foodwereld.

Daarnaast geeft Terra ook een rondleiding door zijn Store of the Future. De deelnemers krijgen zo een indruk van de manier waarop de fysieke en digitale beleving kunnen worden verbonden in een winkelomgeving. Hoe kun je technologie effectief inzetten om klantbeleving en klantbetrokkenheid te verhogen? Hoe kun je digitale media integreren in een retailomgeving? Wat werkt wel en wat werkt juist niet?

Belangstellende kunnen voor meer informatie of om zich aan te melden contact opnemen met het Genootschap voor de Bakkerij.

Lees ook
Bakkers tonen hun veerkracht

Bakkers tonen hun veerkracht

De coronacrisis trekt ieder van ons uit zijn comfortzone en doet een beroep op onze creativiteit en flexibiliteit. Waar veel mensen nu vanuit huis werken, voorzien bakkers in een primaire levensbehoefte. De meesten bakken en verkopen dan ook gewoon door. Sommigen hebben het zelfs drukker dan ooit. Waar het brood in de supermarkt snel opgaat, krijgen...

Callebaut steunt lokale chocolatiers met online platform ‘Not Without My Chocolate’

Callebaut steunt lokale chocolatiers met online platform ‘Not Without My Chocolate’

Het virus Covid-19 heeft een grote impact op kleine lokale ondernemers. Zo ook op de Nederlandse chocolatiers. Normaal gesproken is Pasen voor hen een van de piekmomenten, maar nu blijven veel klanten weg. Daarom brengt het Belgische chocolademerk Callebaut het online platform ‘Not Without My Chocolate’ naar Nederland

Voorjaarsbijeenkomst Genootschap gaat niet door

Voorjaarsbijeenkomst Genootschap gaat niet door

Het bestuur van het Genootschap voor de Bakkerij heeft besloten om vanwege het coronavirus de voorjaarsbijeenkomst te annuleren. Deze stond gepland voor 12 mei. "Hierin volgen wij de instructies van onder meer het RIVM en de overheid", laat het Genootschap weten.

Zelfstandig werkend (desem) broodbakker omgeving Noordwijk

Zelfstandig werkend (desem) broodbakker omgeving Noordwijk

Wat ga je doen?Voor deze kleine ambachtelijke bakkerij zijn we per direct op zoek naar een zelfstandig werkend broodbakker. Je zal je bezighouden met het totale...

Broodbakker te Groningen

Broodbakker te Groningen

Wat ga je doen?Voor deze bakkerij zijn wij per direct op zoek naar een zelfstandig werkende broodbakker. Het betreft een fulltime functie voor langere tijd. Ook...

Operator Productie omgeving Kerkrade

Operator Productie omgeving Kerkrade

Wat ga je doen?Als operator productie ben je verantwoordelijk voor een goed verloop van de productie van het brood. Je bereidt deegsoorten, je bedient de machines...