De Winkel van de Toekomst

Bakkerswinkel

Op dinsdag 5 juni organiseert het Genootschap voor de Bakkerij de bijeenkomst 'Winkel van de Toekomst'. Heeft de fysieke winkel nog toekomst? Of kopen we straks alles online? Deze vragen staan centraal tijdens deze bijeenkomst in de Store of the Future in Amersfoort.

Of het nou om een paar schoenen of een brood gaat: de nieuwe generatie consumenten koopt meer en vaker online. Toch wil diezelfde consument ook in de toekomst wel graag lekker blijven winkelen. Hoe kunnen de fysieke en digitale wereld worden gecombineerd om tot een optimale winkelervaring te komen voor een nieuwe generatie klanten? Hoe transformeer je een winkel van een plek waar je spullen koopt tot een plaats waar iets te beleven valt? Van een plek om boodschappen te doen (‘point of purchase’) naar een plaats waar de consument zich betrokken voelt en nieuwe ervaringen kan opdoen (‘point of engagement’)?

Store of the Future

Adviesbureau Q&A onderzocht de winkelbehoeftes van de toekomstige generatie. Op basis van de uitkomsten hebben zij een ‘Store of the Future’ ingericht: eerst in Den Haag, nu in Amersfoort. De bijeenkomst van het Genootschap vindt plaats in de huidige testwinkel in Amersfoort. John Terra van Q&A vertelt daar over hun onderzoek en de resultaten. Ook toont hij diverse innovatieve praktijkvoorbeelden uit de foodwereld.

Daarnaast geeft Terra ook een rondleiding door zijn Store of the Future. De deelnemers krijgen zo een indruk van de manier waarop de fysieke en digitale beleving kunnen worden verbonden in een winkelomgeving. Hoe kun je technologie effectief inzetten om klantbeleving en klantbetrokkenheid te verhogen? Hoe kun je digitale media integreren in een retailomgeving? Wat werkt wel en wat werkt juist niet?

Belangstellende kunnen voor meer informatie of om zich aan te melden contact opnemen met het Genootschap voor de Bakkerij.

Lees ook
Vijf ideeën: zo ben je ondernemer én werkgever

Vijf ideeën: zo ben je ondernemer én werkgever

Ondernemen is meer dan goed zijn in je vak, zoveel is iedereen wel duidelijk. En zeker als het draait om goede mensen binnen krijgen en binnen houden, sta je als bakker soms voor grote uitdagingen. Voor iedereen die door de bomen het bos niet meer ziet, hier vijf verschillende aanpakken om van te leren. En onthoud: “Het is geen rocket science. Het is...

Nieuwe website Bakkerijkopen

Nieuwe website Bakkerijkopen

Bakkerijkopen heeft een nieuwe website. Alles zit in een nieuw jasje en toegankelijkheid is verbeterd volgens beheerder TenBa BV.    De website bakkerijkopen.nl is speciaal ontworpen om zoekers en aanbieders van bakkersbedrijven met elkaar in contact te brengen, op een, indien gewenst, anonieme manier. Bakkers die overwegen om hun...

Stichting Ambachtelijke Bakkerij geeft zeven tips voor social media

Stichting Ambachtelijke Bakkerij geeft zeven tips voor social media

Het gebruik van social media is belangrijk. Het zorgt voor extra zichtbaarheid bij bestaande én potentiële klanten. Door middel van foto’s, berichten en filmpjes toon je op social media zoals Twitter, Facebook en Instagram regelmatig wat je doet en waarom je dat doet. Stichting Ambachtelijke Bakkerij geeft zeven tips.

Banketbakker omgeving Den Haag gezocht

Banketbakker omgeving Den Haag gezocht

Wat ga je doen?Binnen een team van 10 banketbakkers zijn ze op zoek naar een enthousiaste, creatieve en gemotiveerde banketbakker. Binnen het team lopen de taken...

Ovenist omgeving Breda

Ovenist omgeving Breda

Wat ga je doen?Wij zijn op zoek naar een ovenist. Er wordt gewerkt met 3 rotatie ovens en 2 grote broodovens. Als ovenist zorg jij ervoor dat het brood heerlijk...

Broodbakker gezocht omgeving Breda

Broodbakker gezocht omgeving Breda

Wat ga je doen?Wij zijn voor deze bakkerij op zoek naar een ervaren en zelfstandig werkende broodbakker. Je zal in de avond en nacht grootbrood maken en in de diensten...