Choco & Zo bestaat 10 jaar

20161020_084206

Choco & Zo bestaat 10 jaar. De Barneveldse delicatessenwinkel verkoopt chocolade, thee en koffie. Allemaal hoogwaardige kwaliteitsproducten. In 2017 won de winkel de titel ‘Beste foodspecialiteitenwinkel van Nederland’. Een mooie bekroning voor het team van eigenaren Marc en Christa Lagerwerf.

Chocolatier én barista

"Inmiddels zijn we met Choco & Zo tien jaar onderweg", vertelt Marc. "We begonnen als zelfstandige delicatessenwinkel met verkoop van chocolade, thee en koffieartikelen. Ik was kok en ben nu chocolatier. De afgelopen jaren heb ik me laten omscholen aan de Callebaut Academy, waar ook een stage bij hoorde in een gerenommeerde chocolaterie in Wormerveer. Mijn specialiteit is echt chocolade, waaruit onze handgemaakte bonbons en chocoladeartikelen ontstaan."

Choco-6-300x200 Het echtpaar is al tien jaar een zakelijk duo. Christa heeft een verleden als medisch analist en gastouder: "Dat is heel iets anders dan mijn huidige job als koffie- en thee-expert. Ook ben ik nu gecertificeerd barista, voor een overheerlijke kop koffie kun je me altijd wakker maken."

Meer dan alleen een winkel

Choco & Zo is echt een proeflokaal voor smaak- en geursensaties. U kunt er terecht voor heerlijke bonbons en chocoladewerk, in allerlei vormen, smaken en maten. Ook maken we chococreaties op maat en verzorgen we verrassende relatiegeschenken. "Workshops wil ik graag apart benoemen", aldus Marc. "Dat is echt een prachtige ervaring!" Natuurlijk koopt u er ook allerlei koffie- en theeproducten en kunt u altijd aanschuiven voor een heerlijke kop koffie of thee. En, hoe kan het ook anders, chocolademelk.

Jubileum

"Ons tienjarig jubileum vieren doen we graag met onze klanten. En met ons team, waarin ook mensen met een verstandelijke beperking aan het werk zijn. We zijn een groeiend bedrijf met heerlijkheden én mogelijkheden, dat gaan we de komende jaren verder uitbouwen", aldus Marc.

Lees ook
Bakkers in de media – week 16

Bakkers in de media – week 16

Pasen in de bakkerij, 125 jarig jubileum bakker Out en Stichting Ambachtelijke Bakkerij geeft tips voor social media. Wat kwam er de afgelopen week voorbij in de media over de bakkersbranche?

Dikke chocoladelaag als handelsmerk

Dikke chocoladelaag als handelsmerk

Wat doe je als je bonbons te veel hetzelfde vindt smaken? Dan ga je zelf aan de slag en bedenk je een bedrijfsconcept met minder zoete, handgespoten bonbons in een iets groter formaat waarin je echte chocolade proeft. Bij Puccini Bomboni is dat 36 jaar na de start nog steeds het handelsmerk.

Sigep is terug van weggeweest

Sigep is terug van weggeweest

Na twee jaar afwezigheid is de bekende vakbeurs Sigep terug van weggeweest. Eindelijk kon de ijs-, bakkers-, patisserie-, chocolade- en koffiebranche elkaar eindelijk weer ontmoeten van 12 tot en met 16 maart in Rimini.