Cargill investeert vier miljoen om bewuste snoeper te lokken

19 november 2019 Jerom Rozendaal

Cargill investeert vier miljoen euro in haar Belgische fabriek in Moeskroen om chocolade met dertig procent minder suiker te kunnen produceren. Hiermee wil het Amerikaanse familiebedrijf de groeiende nichemarkt van zoetwaren met verlaagde suikergehaltes bedienen. 

Met een breed assortiment aan suikervervangers en een doseringssysteem kan het suikergehalte met dertig procent of meer teruggebracht worden. “We zien een groeiende groep consumenten die op zoek is naar chocolade die even goed smaakt, maar minder suiker bevat”, verklaart Inge Demeyere, managing director van de chocolade-activiteiten van Cargill in Europa.

Meer weten over de chocolade activiteiten van Cargill? Lees dan het complete artikel online of in Bakkers in bedrijf 9-2019. Nog geen abonnee? Sluit nu een voordelig introductieabonnement af voor maar € 39,99 ex BTW voor het eerste jaar. Abonneer nu!

Altijd op de hoogte blijven?