Campagne Verkiezing Leerbedrijf van het Jaar van start

10 juni 2016

WAGENINGEN - De campagne voor de verkiezing Leerbedrijf van het Jaar 2017 Bakkerij start deze week. De verkiezing is een initiatief van de sociale partners en wordt uitgevoerd door de Nationale Bakkerij Academie. Alle erkende leerbedrijven worden opgeroepen zich voor deze verkiezing aan te melden en daarmee het belang van leren in de beroepspraktijk te benadrukken.

Stimuleren

De verkiezing onderstreept het belang van goede leerbedrijven voor de bakkerij. De waarde van leerbedrijven wordt op deze manier extra onder de aandacht gebracht. Praktijkbegeleiders en ondernemers van leerbedrijven uit het hele land kunnen met de verkiezing Leerbedrijf van het Jaar 2017 Bakkerij hun talent tonen, stelt de organisatie.

Voorbeeld

De commissie Leerbedrijf van het Jaar Bakkerij: “Erkende leerbedrijven zijn een voorbeeld voor goede praktijkopleiding en helpen jonge vakmensen op weg in de bakkerijbranche. Ieder leerbedrijf in de bakkerij, groot op klein, kan zich kandidaat stellen voor de verkiezing. Belangrijke criteria zijn of het leerbedrijf een duidelijk en stimulerend opleidingsbeleid kent en een goed arbeidsklimaat heeft. Het gaat om de inzet en kwaliteit van het leerbedrijf. Met deze verkiezing kan een leerbedrijf laten zien wat het waard is.”

Aanmelden

Ondernemers, medewerkers en/of leerlingen van leerbedrijven kunnen zich aanmelden tot 1 november 2016. Na aanmelding is het aan de leerbedrijven om de verkiezingscommissie (vertegenwoordigers van de werkgevers- en werknemersorganisaties, ROC’s, SBB) te overtuigen van hun opleidingskwaliteiten. Van alle inzendingen krijgen de acht beste bedrijven een audit. Hiervan gaan drie genomineerde leerbedrijven door naar de laatste ronde.

Winnaar

Tijdens deze laatste ronde krijgen de leerbedrijven de mogelijkheid zichzelf te presenteren aan de commissie tijdens een presentatieronde. De winnaar wordt bekend gemaakt tijdens de MBO Kampioenendag in 2017. Dit jaar won Banketbakkerij Oonk in Glanerbrug de titel.

Altijd op de hoogte blijven?