Campagne Bakkersverhalen gestart

GOUDA - De NBOV, de Stichting Ambachtelijke Bakkerij en de Nationale Bakkerij Academie zijn hun gezamenlijke campagne Bakkersverhalen gestart. Dit onder het motto ‘Sprookjes bestaan niet, een goed verhaal wel’. Ambachtelijke bakkers beschikken over prachtige verhalen, die nog veel beter mogen worden verteld, menen de initiatiefnemers. Doel van de campagne is de ambachtelijke (banket)bakker én hun medewerkers hierin mee te nemen: hoe kunnen verhalen worden verteld, hoe dragen verhalen bij aan klantenbinding en op welke manier kan hiermee omzet in de winkel worden behaald. De campagne bestaat daarom uit verschillende onderdelen, waaronder een bijzonder bakkersverhaal via Facebook (@bakkersverhalen), een speciale website en informatieboekje, een themamagazine, een theatertour en een training.

Campagne

De vooraankondiging van ‘Een Bakkersverhaal’ staat op Facebook (@bakkersverhalen). Tot aan de volgende editie van Bakkersvak (maart 2017) is elke week (met uitzondering van de maand december) een nieuwe aflevering te zien van hun belevenissen. Daarnaast zijn de afleveringen terug te zien op de website bakkersverhalen.nl. Wekelijks wordt de nieuwste aflevering hier geplaatst. Elke aflevering eindigt met een praktische tip over storytelling voor de bakker en zijn medewerkers.

Informatieboekje

Over het waarom van storytelling hebben de NBOV, SAB en NBA een compact boekje uitgegeven met als titel ‘Sprookjes bestaan niet, een goed verhaal wel’. In dit boekje wordt uiteengezet wat Storytelling is, wat het oplevert en waaraan een goed verhaal moet voldoen. Dit boekje is verkrijgbaar bij de drie betrokken organisaties.

Activiteiten

De NBOV, NBA en SAB besteden met verschillende activiteiten aandacht aan storytelling. Bakkers hebben het themamagazine NBOVisie ontvangen, dat geheel is gewijd aan het vertellen van verhalen. Normaal gesproken wordt dit magazine alleen verspreid onder NBOV-leden, maar gezien het belang van het onderwerp wordt het deze keer toegezonden aan álle bakkers. De NBA organiseert trainingen voor bedrijven die hun eigen verhaal graag breed naar hun klanten willen uitdragen. De SAB geeft tips en adviezen voor storytelling op de winkelvloer. Eind oktober start de NBOV een regionale theatertour voor bakkers en hun medewerkers over storytelling.

Lees ook
Online verkoop: Denk bij het opzetten van een webshop aan de wettelijke verplichtingen

Online verkoop: Denk bij het opzetten van een webshop aan de wettelijke verplichtingen

Sinds het begin van de coronacrisis is de onlineverkoop in de ambachtelijke bakkerijbranche snel toegenomen. Ondernemers begonnen een webshop, bouwden die uit of haakten aan bij lokale onlineplatforms.

Geen akkoord over nieuwe cao voor bakkers

Geen akkoord over nieuwe cao voor bakkers

De laatste ronde van de onderhandelingen over een nieuwe cao bakkersbedrijf op 20 december heeft geen cao-akkoord opgeleverd. Daarom hebben werkgeversorganisaties NVB en NBOV een eindbod neergelegd. Vakorganisaties FNV en CNV roepen hun achterban op het eindbod af te wijzen.

Stichting Ambachtelijke Bakkerij sluit zich aan bij tweejarige broodcampagne

Stichting Ambachtelijke Bakkerij sluit zich aan bij tweejarige broodcampagne

Komend jaar wordt in de derde week van januari de nationale Week van het Brood georganiseerd. Die vormt de aftrap van een tweejarige imagocampagne en heeft als thema ‘Iedereen heeft soms een beetje volkoren nodig’. De Stichting Ambachtelijke Bakkerij helpt ambachtelijke bakkers om volop gebruik te maken van deze week om zichzelf én hun (volkoren) producten...